ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

وضعیت ارتباطی مناطق سیل‌زده استان لرستان با حضور میدانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و مدیران منطقه ای اپراتورها در خرم آباد بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی رگولاتوری، حسین فلاح جوشقانی پس از بازدید مناطق سیل‌زده گفت: پس از بروز سیل در مجموع تعداد زیادی سایت دو اپراتور از اپراتورهای تلفن همراه به دلیل تخریب تاسیسات ارتباطی و قطعی برق سراسری از کار افتاده و تمامی ارتباط شهر پلدختر با سایر نقاط استان قطع شده بود که با حضور و مدیریت میدانی وزیر ارتباطات در روزهای اول پس از این اتفاق در مناطق سیل‌زده و تلاش همکارانمان در اپراتورها ،ارتباط برقرار شد.
حسین فلاح جوشقانی افزود: در حال حاضر نیز در حوزه تلفن همراه به غیر از سه سایت جاده‌ای اپراتورها و سه سایت ارتباطات روستایی که به دلیل تخریب مسیر جاده‌ای و عدم دسترسی به آن، امکان حمل دیزل برق و تجهیزات رادیویی به آنجا وجود ندارد، تمامی ارتباطات استان در حالت نرمال است.
وی تاکید کرد: همچنین با استفاده از بالن پوشش اینترنت وای فای با ظرفیت یک گیگابیت بر ثانیه به صورت رایگان در شهر پلدختر فراهم شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بازسازی مسیر اصلی فیبر نوری کوهدشت، پلدختر به خرم آباد با همت همکاران ما در حال انجام و امیدواریم که تا روز جمعه برقرار شود. هر چند با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اسرع وقت مسیر ارتباطی فیبر جایگزین از طریق دزفول برای این مناطق فراهم شده بود.
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت ارتباط صوتی و نسل ۳ و ۴ اینترنت تلفن همراه در پلدختر و جاده‌های منتهی به آن در حالت نرمال قرار دارد درباره وضعیت تلفن ثابت در این منطقه عنوان کرد: مرکز ۱۰ هزار شماره‌ای تلفن ثابت در این منطقه به طور کامل تخریب شده است و همکاران ما در شرکت مخابرات در حال نصب مرکز جایگزین در نقطه دیگری از شهر هستند و امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز اوایل هفته آینده دسترسی تلفن ثابت و اینترنت ثابت نیز در تمام بخش‌های شهر پلدختر راه‌اندازی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه