ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

به گزارش پیوست، نزدیک به یک سال از ارائه پروانه به اپراتورهای خصوصی پست می‌گذرد ولی آن طور که مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید هنوز تاریخ دقیق فعالیت رسمی این اپراتورها مشخص نیست. شهرام حی‌شاد به پیوست اعلام می‌کند که پس از تعیین و تنظیم نرخ خدمات و SLA شروع فعالیت اپراتورهای خصوصی پست مشخص خواهد شد.
شهرام حی‌شاد، دلیل تاخیر فعالیت اپراتورهای پستی پس از ۱۱ ماه به پیوست گفت: «بر اساس موافقت‌نامه‌ای که این دو اپراتور در زمان شرکت در مزایده امضا کردند، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. اما شروع فعالیت‌های آن‌ها مستلزم آماده‌سازی زیرساخت‌هایی است.» او ادامه داد: «تاکنون این دو اپراتور پستی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای شروع به کار خود بود‌ه‌اند. در کنار آن بحث SLA خدمات (ضمانت‌نامه کیفیت خدمات) و تعیین نرخ خدمات نیز مطرح بود.» بر اساس اظهارت او همین شرایط نیز شروع رسمی فعالیت این اپراتورها را با تاخیر همراه کرده است.
حی‌شاد با اشاره به اینکه اپراتورهای پستی باید در زمان خدمت‌رسانی به مردم نرخ مصوب داشته باشند، بیان کرد: «ما باید نرخ مصوب را به آن‌ها ابلاغ کنیم. این اپراتورها همچنین باید SLA خدمات را داشته باشند تا بر اساس آن در قبال خدمتی که به مردم ارائه می‌دهند، هم به سازمان تنظیم مقررات و هم به مردم پاسخگو باشند.» به گفته او تنظیم نرخ خدمات و SAL در حال تدوین و در مراحل پایانی است و با نهایی شدن این مراحل فعالیت دو اپراتور پستی به صورت رسمی آغاز می‌شود.
اسفند ماه سال گذشته دو شرکت «ترن‌ پارت تیپاکس» و «کنسرسیوم مدنی پیشگامان بادپا» پروانه دو اپراتور پستی از سازمان تنظیم مقررات را دریافت کردند. ۱۱ ماه از اعطای پروانه به این اپراتورهای خصوصی می‌گذرد اما آن‌ها هنوز اجازه فعالیت رسمی ندارند. طبق قانون، زمان لازم‌الاجرا شدن قراردادهای فعالیت اپراتورهای خصوصی شش ماه پس از زمان اعطای پروانه به آن‌ها است و اکنون این زمان هم به پایان رسیده است.
ابتدای آبان ماه حسین رضایی، مدیرعامل شرکت ترن پارت تیپاکس،( اولین اپراتور خصوصی پست) در گفتگو با پیوست اعلام کرده بود که زیرساخت‌ها و لیست خدمات خود را آماده کردند و منتظر هستند تا سازمان تنظیم مقررات آغاز رسمی فعالیت آن‌ها را اعلام کند.
سیدمجتبی نصیری، معاون سابق امور پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیش‌تر در گفتگو با پیوست تاکید کرد که فعالیت اپراتورها از ابتدا آذر امسال آغاز خواهد شد و تعیین چارچوب‌ها و شرایط قانونی در این حوزه را دلیل تاخیر در فعالیت این دو اپراتور پستی دانسته بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه