ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۸ مرداد

به گزارش پیوست، آمریکا لیست تازه‌ای از تحریم‌های خود علیه ایران را در اختیار کنگره گذشته که در این لیست نام شرکت‌ها و سازمان‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور  هم دیده می‌شود.
به گزارش پیوست، در این لیست تحریمی که به بهانه نقض حقوق بشر منتشر شده نام سازمان‌ها و نهادهای مهم فعال در حوزه ICT کشور مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  شورا و مرکز عالی فضای مجازی، پلیس سایبری ایران (فتا) و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای دیده می‌شود. از دیگر نام‌هایی که در این لیست تازه منتشر شده به چشم می‌خورند می‌توان به شرکت امن‌افزار گستر شریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، شرکت پیک‌آسا، صنایع الکترونیکی ایران (صاایران،) و شرکت فناوری‌های نرم‌افزاری دوران اشاره کرد. نام برخی از این نهاد‌ها و سازمان‌ها پیش‌تر‌ هم در لیست تحریم قرار داشته؛ اما این‌بار این گروه به دلیل نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
پیش از این و در خرداد ماه سال گذشته نیز نام «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر پیشین کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و همچنین عبدالعلی علیعسگری رئیس سازمان صداوسیما از سمت آمریکا در لیست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود.
همچنین از سوی دیگر برخی خبرگزاری‌های خارجی خبر داده‌اند که دولت آمریکا در کنار قرار دادن نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در لیست تحریم‌های خود با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا صفحات اجتماعی ظریف در این سرویس‌ها را مسدود کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه