تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

 قلب میتوان یکی از سخت ترین ها باشد . قلب مانند دیگر اعضای بدن  خودش درست نمیشود . بنابراین کسانی که مشکل قلب دارند تنها باید در لیست انتظار های طولانی برای یک پیوند به موقع باشند . همه ی اینها ممکن است در آینده ی نزدیک تغییر کند ، چون یک گروه تحقیق ار دانشگاه کارنیج ملون روشی از چاپ سه بعدی اعضای بدن با مواد نرم پیدا کرده اند . بیشتر چاپ های سه بعدی شامل موادی میشوند که خود حمایتگر اند ، مانند آنهایی که در قفسه ی سینه ی تیتانیومی و استخوان جناغ وسیلیکون استفاده میشوند  تا به دوباره تولید رشته ی عصبیی کمک کنند یا پلاستیک قابل انعطاف که مدل یک قلب سه بعدی را برای برنامه های جراحی بسازند . اما وقتی صحبت از برگرداندن مواد نرم میشود ، سختی اش در این است که هر لایه ی چاپ سه بعدی شده ی اضافه از حمایت لازم برای قبلی ها برخوردار نیست .
گروه Regenerative biomaterials and therpaeutics در دانشگاه کارنیج ملون که تحت سرپرستی آدام فاینبرگ پروفسور علوم و مهندسی مواد و مهندسی بیوشیمی است ، روش چاپ سه بعدی قلب ها و شریان الکیلی را با مواد مانند کلاژن و فیبرین نشان میدهند . این تیم همچنین قادر بود تا چاپ گر های سه بعدی مخصوص مشتری ارزانی را با سخت افزار و نرم افزار منبع آزاد بگیرد .
این تکنیک که fresh نام دارد ( قرار دادن قابل برگشت آزادانه ی هیدروژل های معلق ) شامل ژل های چاپ شده در یک ژل دیگر میشود . فاینبرگ توضیح میدهد " چالش مواد نرم ( چیزی مانند ژله را که میخوریم را تصور کنید ) این است که زیر وزن خودشان نابود میشوند اگر در هوا چاپ سه بعدی شوند . بنابراین باید روشی طراحی کنیم که این مواد نرم داخل موادی حامی نگه دارنده باشند . اساسا ما یک ژل را درژلی دیگر چاپ میکنیم که این امکان را به ما میدهد تا با دقت مواد نرم را در حین چاپ قرار دهیم ، لایه به لایه .


عکسهای MRI گرفته شده و برای ساخت طرح های چاپ برای قلب و شریان ها استفاده میشوند . این چاپگر سپس از یک سرنگ برای قرار دادن دقیق لایه های ژل دوم در داخل ژل حامی استفاده میکنند . شبیه رشته های حامی سریع برای موارد سفت ، این ژل حامی زمانی که در آب دمای بردن قرار بگیرد آب میشود و سلول های زنده ی چاپ سه بعدی شده بدون آسیب باقی میمانند . قدم بعدی که هم اکنون در حال پیشرفت است ، به کار بردن سلول های قلب در ساختار های چاپ شده برای کمک به تشکیل ماهیچه های قابل انقباض است . مقاله ای درباره ی این تحقیق در مجله ی science advance چاپ شده است . ویدئوی زیر را که تکنیک  fresh را نشان میدهد و توسط پروفسور فاینبرگ توضیح داده میشود ببینید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با تکنولوژی چاپ سه بعدی، جواهرات دلخواهتان را داشته باشید