تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

پس از چند سال تلاش و کار پیاپی سرانجام رقابت های فینال مسابقات DARPA Robotics Challenge شروع شد. پیشرفته ترین روبات های دنیا در این مسابقه شرکت کرده اند تا با رسیدن به مقام اول، جایزه 2 میلیون دلاری آن را بدست آورند. اما قبل از این، روبات ها و تیم طراح آنها باید موفق شوند از یک سری موانع شبیه سازی شده برای مواقع اورژانسی یا امداد و نجات با موفقیت عبور کنند. این موانع و مراحل شامل راه رفتن روی گرد و خاک، رانندگی وسایل نقلیه، بالا رفتن از پله ها، برش دادن دیوارها، باز کردن درها، بستن سوپاپ ها و غیره می شود. اما یک مرحله خنده دار و مهم هم وجود دارد! زمین خوردن، بله درست شنیدید، زمین خوردن، زمین خوردن، زمین خوردن...!

باوجود تیم ها و موسسات کارآزموده ای که از این روبات ها حمایت می کنند، صاف ایستادن هنوز هم یک چالش محسوب می شود. در مراحل قبلی روبات ها با استفاده از کابل ها مهار می شدند تا زمین نخورند، اما حالا فینال است و تمام آن کابل ها حذف شده اند و تیم ها باید با استفاده از ارتباطات بی سیم روبات های خود را قرص و محکم نگه دارند.
خوشبختانه وقتی روباتی به زمین می افتد، اگر توانست خودش را بلند کند، به مسیرش ادامه می دهد. در غیر اینصورت تیم پشتیبانی فرصت دارد آن را بلند کند و آماده ادامه مسیر کند، اما 10 دقیقه زمان خطا را نیز باید بپذیرد.
هر موقع که یکی از این روبات های بلند قامت به زمین می خورند، نمی توانید جلوی خنده ی خود را بگیرید. البته از آنجایی که بسیاری از این روبات ها انسان نما هستند ممکن است کمی ناراحت هم بشوید! گیل پرات، یکی از مدیر برنامه های DARPA می گوید: از جو بوجود آمده در مسابقات بسیار خوشحالیم. این روبات ها چیزی جز قطعات آلومینیومی و سیم های مسی نیستند. کسی به لپ تاپ خودش افتخار نمی کند، اما همه اینجا به روبات های خود افتخار می کنند. وقتی یکی از آنها زمین می خورد همه احساس بدی پیدا می کنیم!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه رقابت فینال DARPA Robotics را به صورت آنلاین تماشا کنید