ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در شرایط فعلی، زمینه‌ی توسعه‌ی همکاری‌های تحقیقاتی و توسعه‌ی کسب‌وکارهای نو (استارتاپ‌ها) بین دو کشور ایران و سوئیس فراهم شده است.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری که در دیدار و گفتگو با 'مورودل آمبروجیو' دبیر هیات دولت سوئیس در امور آموزش تحقیقات و نوآوری و به منظور بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌ی علم و فناوری سخن می‌گفت با اشاره به ضرورت توسعه و چرخش استارتاپ بین دو کشور، گفت: یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای همکاری ایران با کشور سوئیس می‌تواند چرخش متخصصین و استارتاپ‌ها و بهره‌گیری هر یک از طرفین از این برنامه‌ها و رویدادها باشد.
وی افزود: ایران آمادگی لازم برای چرخش استارتاپ‌ها بین دو کشور را دارد و حاضر به همکاری با مراکز تحقیقاتی کشور سوئیس است.
به گفته‌ی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ایران در دنیا به واسطه‌ی داشتن تعداد زیاد جوان شناخته شده است به همین دلیل باید از این ظرفیت بزرگ و خدادادی به صورت درستی بهره بگیرد.
وی همچنین تصریح کرد: در گذشته‌ی نه چندان دور، تکیه ایران به منابع زیرزمینی و نفت و گاز بود، اما با روی کار آمدن دولت روحانی، یک چرخش بزرگ در اقتصاد کشور به وجود آمد و نیروی انسانی و جوانان نقطه اتکای دولت و اقتصاد شدند.
ستاری ادامه داد: با توجه به آمار بالای نیروی انسانی و جوانان کشور، منطقی است که به این خیل عظیم تکیه کنیم و شکوفایی اقتصاد کشورمان را به دست آن‌ها بسپاریم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه ایران علاقمند به توسعه‌ی اکوسیستم فناوری است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا به کمک جوانان و دانشجویان کشورمان، اکوسیستم کارآفرینی را با افزایش تعداد پارک‌ها و مراکز رشد توسعه داده و بستر مناسبی برای ایجاد فضای کسب‌وکار و اشتغال جوانان ایجاد کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: اکوسیستم کارآفرینی لازم برای توسعه‌ی فضای کسب‌وکار در شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد فراهم شده است.
ستاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران توانمندی بالایی در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، زیست فناوری و ارتباطات و اطلاعات دارد.
به گفته‌ی وی، نسل حال حاضر کشور، نخستین نسلی است که فضای کسب‌وکار خود را در جامعه دانشی کشور ایجاد می‌کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: در حوزه‌ی فناوری همکاری‌هایی را با کشور چین، روسیه و اتریش آغاز کرده‌ایم و قرار است که این همکاری‌ها را با کشور اسپانیا نیز داشته باشیم.
وی با اشاره به تعداد زیاد ایرانیان حاضر در کشور سوئیس، بیان کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور سوئیس مشغول به تحصیل هستند و اساتید خبره‌ی ایرانی نیز در کشور شما فعالیت علمی می‌کنند که همین موضوع می‌تواند نقطه اتکای توسعه‌ی همکاری دو کشور در زمینه‌ی چرخش مغزها و متخصصین باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه