ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار یک اطلاعیه صادقانه از ابلاغ دستور دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، برای قطع ارتباط سرورهای CDN مستقر در ایران تلگرام و احتمال کندی این پیام‌رسان خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت ارتباطات زيرساخت در راستای شفافيت ساختارمند كه آن را راهبردی اساسی در وزارت ارتباطات می‌داند، به اطلاع عموم می‌رساند: عصر روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط دبیر محترم شورایعالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که بر اساس آن، مجوز قانونی صادره‌ی آن مرکز در سال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه‌ی توزیع محتوای پیام رسان تلگرام(CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است.
این شرکت در اطلاعیه‌ی خود آورده: بر اساس روال‌های قانونی، "شرکت ارتباطات زیرساخت" موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام نمايد و از این پس، ترافیک این پیام‌رسان تنها از طریق "ارتباطات بین‌الملل کشور" راهیابی خواهد شد.
شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان اطلاعیه‌ی خود تصریح کرده: اجرای اين ابلاغيه مركز ملی فضای مجازی، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از اين پيام‌رسان را در پی داشته باشد.
براساس برخی اخبار منتشر شده، پس از اعمال این دستورالعمل، ظاهرا برخی از کاربران با مشکل عدم بارگذاری تصاویر و ویدئوها در این پیام‌رسان مواجه شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه