تکنولوژی
ناهید فرهنگ آسا۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت

خوزه آنتونیو دیسته، از مهندسین فنی شرکت آی تیپ  عنوان کرد: دقت بیشتر ماشین آلات به یک فرایند مکانیکی بستگی دارد. با تغییر دمای محیط ابزار دچار خطا می شود هر چقدر ابزار بزرگتر باشد خطاهای بیشتری نیز رخ می دهد تلاش بر آن بوده است تا فرایند لیزر را جایگزین فرایند مکانیکی نماییم. به این تر تیب می توانیم متوجه شویم که در دمای واقعی محیط دقت ماشین چقدر است.
مهندسین طراح معتقدند این ربات هنگامیکه بر روی اجسامی با طول صد متر کار انجام می دهد چهار میلی متر خطا از خود نشان می دهد. از این رو ربات طراحی شده با چنین میزان  دقت برای کارهای سخت یا سنگین ابزاری مناسب به نظر می رسد. خوزه انتونیو دیسته در رابطه با دقت بالای این رباط  افزود: این رباط برای کار هایی نظیر ایجاد حفره یا تراشکاری که به دقت زیادی نیاز دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر ابزار های موجود دارای درصد خطای بالایی هستند. هم اکنون ایده های دیگری در نظر داریم نظیر ایجاد حفره و جو شکاری. به علاوه در نظر داریم از این سیستم برای طراحی چاپگر سه بعدی جهت تو لید محصولات فلزی و غیر فلزی استفاده کنیم.
از دیگر قابلیت های این ربات سنگ تراشی پرداخت و نقاشی است. قابلیت های چند جانبه و دقت بالای این ربات می تواند در صنعت کشتی سازی هوا فضا و ساخت کاربرد فروانی داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه