تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

کمپانی اسکانلندی MacRebur طی پروژه ای، فرش کردن یکی از جاده های شمال غربی کشور انگلستان را به وسیله ی جاده ای پلاستیکی آغاز کرده است. این پروژه بزرگراه مدرنی با استفاده از پلاستیک بازیافتی در Cambria تاسیس خواهد کرد. کارمندان این کمپانی تصمیم گرفته اند تا ساخت و ساز را با استفاده از نوآوری و دانش روز گسترش دهند.
مواد به کار رفته در این پوشش به دقت بررسی شده است و پوششی مقاوم تر از آسفالت را ایجاد خواهد کرد. به گفته ی مهندسان این مواد از پلاستیک های بازیافتی تولید می شود که می تواند به مقدار قابل توجهی هزینه های تعمیر و نگهداری همچنین گسترش جاده ها را کاهش دهد.
البته کارشناسان به این نکته نیز اشاره می کنند که با اینکه مواد به کار برده شده در این نوع آسفالت از استحکام بالایی برخوردار است اما تعمیر و نگهداری این نوع جاده ها باید به صورت مداوم صورت گیرد. این مواد تحت تاثیر آب و هوا می تواند دچار تغییراتی شود زیرا دمای صفر درجه و گرمای بالا در پلاستیک اثرات مخربی را خواهد داشت. تاکنون مسافت زیادی از جاده های شمال غربی انگلستان با استفاده از این روش احداث شده است. اگر این پروژه با موفقیت روبرو شود، می توان پروژه را در سراسر انگلستان اجرا نمود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه