تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۱ ارديبهشت

طی گزارشی از خبرگزاری ریانووستی؛ دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات سامارا موفق به ساخت دوربین هوشمندی برای تشخیص زود هنگام سرطان شدند. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ آسیبی به بدن بافت سرطانی از بافت سالم جدا شود.

اساس تکنولوژی

امروزه، با استفاده از سونوگرافی، سی تی و سی تی اسکن اشعه ایکس برای تشخیص زودهنگام سرطان اقدام می کنند. اما همین روش ها به علت داشتن اشعه فراوان می تواند برای بیمار ناامن باشد.
این دوربین بر اساس تجزیه و تحلیل طیفی از بافتهای انسانی می تواند بافت سرطانی را تشخیص دهد.. این فن آوری جدید بسیار دقیق است و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نداشته در نتیجه روشی کاملا امن به حساب می آید.
دوربین فراطیفی می تواند صدها طیف مختلف را نشان دهد در حالی که در یک دوربین معمولی تنها  سه رنگ: قرمز، آبی و سبز قابل تشخیص است. در نتیجه  پردازش مجموعه ای از تصاویر به دست آمده با طول موج های مختلف به پزشکان اجازه می دهد تا به بافت درگیر را از بافت سالم بیمار جدا کنند.

کاربرد

یکی از کاربردهای مفید این دوربین در تشخیص سرطان پوست است زیرا در این نوع از بیماری نمونه برداری کار بسیار خطرناک و سبب پیشرفت بیماری خواهد شد.
در نتیجه پزشکان با تشخیص بافت سرطانی بدون جراحی آن قسمت را به طور کامل حذف خواهند کرد. البته دانشمکندان به دنبال ساخت اسکنر های بزرگتری برای بررسی طیف وسیعی از نفاط مشکوک به بیماری می باشند. این محققان تخمین زده اند که تا دو یا سه سال آینده این دستگاه برای عموم قابل استفاده خواهد بود وهمچنین این دستگاه با قیمت می تواند در تمامی درمانگاه ها استفاده گردد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساخت دوربینی برای ضبط زندگی