ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

برای نخستین بار سامانه ی بومی اندازه‌گیری شدت امواج رادیویی به دست پژوهشگران داخلی طراحی، ساخت و راه‌اندازی شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عنایت به نام‌گذاری سال 1396 به «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ششم توسعه، متخصصان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به بومی‌سازی سامانه ی اندازه‌گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی برای نخستین بار در کشور شدند.
این سامانه به درخواست و حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و باهدف رفع وابستگی کشور در تأمین نیازمندی‌ به این تجهیزات از خارج کشور، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.
با ساخت سامانه ی بومی اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی و الکتریکی برای پایش حد تشعشعات تجهیزات بی‌سیم، علاوه بر جایگزینی نمونه‌های خارجی با داخلی، رفع نگرانی مردم از اثرات امواج الکترومغناطیسی و تشعشات رادیویی در آینده نزدیک با محصولات بومی امکان‌پذیر خواهد شد.
با اجرای این پروژه، سامانه ی بومی اندازه‌گیری شدت امواج رادیویی برای نخستین بار به دست پژوهشگران داخلی طراحی، ساخت و راه‌اندازی شد و به‌ این‌ ترتیب ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای این فناوری در دنیا مطرح شد.
بنابراین گزارش، تاکنون تجهیزات اندازه‌گیری میدان، توسط شرکت‌های خارجی ساخته و نیازمندی‌های کشور نیز از طریق آن‌ها تأمین می‌شد، اما طراحی و ساخت نمونه‌ ی صنعتی آن، کشور را در این زمینه خودکفا کرده و باعث تأمین ارزان‌تر، سریع‌تر به همراه خدمات پس از فروش بهتر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه