تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

کنفرانس سالانه‌ی SIGGRAPH به زودی برگزار می‌شود، این بدان معنا است که گروه‌های تحقیقاتی مانند Facebook Reality Lab برخی توسعه‌های تکنولوژیکی خود را معرفی می‌کنند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ضبط محیط‌های پیچیده‌ی جهان واقعی با استفاده از آینه‌ها و سطوح بازتابنده امکان‌پذیر است. آینه‌ها دشمن تعدادی از برنامه‌های کاربردی بینایی کامپیوتر هستند و اگر مطالعه‌ی فیسبوک بتواند برای حل این مشکل استفاده شود، در نهایت منجر به ساخت تعدادی برنامه‌های مفید می‌شود.
در گزارش FRL (formerly Oculus Research) می‌خوانیم "سطوح آینه و شیشه اجزای ضروری محیط روزانه‌ی ما هستند که اسکن و ضبط آن سخت است. این موضوع که با ایده‌ی ساده‌ای از تشخیص هدف سطحی منعکس شده آغاز شد، سیستم کاملی برای بهبود و دقیق کردن بازسازی صحنه‌ها را با آینه‌ها و سطوح شیشه‌ای نشان می‌دهد." در گزارش آمده که با توجه به سهولت ضبط تصاویر، سیستم مورد نظر همچنین برای جمع‌آوری داده‌های آموزشی روش‌های مبتنی بر یادگیری در کشف سطوح بازتابنده استفاده می‌شود. در کنار برنامه‌ی اصلی برای اسکن صحنه‌های داخلی، می‌توان پیش‌بینی برنامه‌ها و تعمیم‌های چندگانه‌ای را کرد.
این سیستم با جستجوی هدفی که در دوربین قرار دارد، آینه‌ها را پیدا می‌کند، سپس شکل آینه را با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های متفاوتی از تصویر تصحیح می‌کند.
از دیگر اطلاعات موجود در گزارش این است که ایده‌ی اصلی در این کار اضافه کردن یک تگ به جعبه‌ی ضبط است که تنها زمانیکه دوربین با یک آینه یا سطح شیشه‌ای مواجه می‌شود، قابل مشاهده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه