تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

دانشمندان دانشگاه ویسکانسین موفق به ایجاد فلزی غیر ممکن شدند. پیش تر فیزیکدانان گمان می کردند، ویژگی های متناقض در این ماده هیچگاه قابلیت ترکیب شدن را ندارند اما گویا خلاف این موضوع ثابت شده است.
یکی از خواص اساسی هر فلز حرکت الکترون های آزاد از قطبی به قطب دیگر است. از طرفی دیگر خاصیت ماده قطبی از بین بردن عایق الکتریسیته می باشد و ساختار آن از حرکت الکترون آزاد ماده جلوگیری می کند.

فلز قطبی

ساخت این فلز توسط چان بونگ یوم صورت گرفته است . وجود کریستال سبب همزمانی، خاصیت فلزی و قطبی بودن این ماده می شود.
در ایجاد این فلز قطبی از مدل های کامپیوتری و مدرن ترین تکنولوژی سنتز استفاده شده است. این فیزیکدان عنوان کرد؛ مدل های کامپیوتری در ابتدا بدون خاصیت قطبی ساخته شدند و دانشمندان پس از چندین بار سنتز مواد سازنده و آن را به مدل اصلی تبدیل کرده و بهبود بخشیدند.
یوم تاکید می کند؛ فلز قطبی به معنای واقعی یک اتم رشد یافته آزمایشگاهی است. در قدم اول نواری نازک از اتم ها ایجاد سپس کریستال توسط دستگاه های الکتریکی و نوری تست شد و زنجیره ساختاری مواد برای تعیین خواص آنها بررسی شد.

کاربرد

این فلز قطبی در مواردی که نیاز به خاصیت همزمان آهن ربایی والکتریسیته باشد استفاد خواهد شد.این فیزیکدان عنوان کرد با این کشف می توان امیدوار بود که در آینده، موفق به تولید عناصر ناموجود دیگری شویم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

متال گیر سالید ، هر چیزی که باید راجع به این مجموعه بدانید