تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

تنها یک هفته پس از آغاز فروش رسمی گوشی هوشمند  iPhone X، کمپانی ویتنامی Bkav ثابت کرده است که سیستم تشخیص چهره‌ی این گوشی هوشمند معیار امنیتی موثری برای حفاظت از داده های کاربران نیست. این شرکت پیشرو در زمینه‌ی امنیت سایبری، ماسکی را اختراع کرده است که عملکرد Face ID را مختل و قفل گوشی هوشمند را باز می‌کند.
معاون مدیر کمپانی Bkav به این نکته اشاره کرد که ماسک تولید شده ترکیبی از چاپ سه بعدی صورت به علاوه‌ی تصویر دو بعدی از چهره‌ی فرد و بینی از جنس سیلیکون است. قیمت این ماسک حدود 150 دلار است.
حقیقت امر این است که ساخت چنین ماسکی بدون وجود دانش کافی در زمینه‌ی امنیت، کاری بسیار دشوار است. کمپانی Bkav توانسته با استفاده از این اختراع، تمامی مولفه های امنیتی تکنولوژی تشخیص چهره ی آیفون را دور بزند و باگ امنیتی در محصول جدید کمپانی Apple را کشف کند.
واضح است که دسترسی افراد عادی به چنین ماسکی بسیار بعید به نظر می رسد و افراد مشهور، سران کشورها و کمپانی های بزرگ و حتی سرویس های امنیتی جهان باید از وجود چنین آسیب پذیری در تکنولوژی جدید Apple Face ID مطلع باشند. این شرکت قبلا در سال 2008، آزمایشی مشابه برای بررسی امنیت نوت بوک های این کمپانی انجام داده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه