ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

به گزارش مهر، به نقل از وزارت ارتباطات، حسن حدادپور در مراسم گرامیداشت روز معلم با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث پژوهش و فناوری از ارکان پیشرفت هر کشوری است، گفت : علم و پژوهش، موقعیت ملت ما را نسبت به سایر ملت‌ها بالا نگه می‌دارد.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه علم و پژوهش، حضور و بقای هر کشوری را در عرصه‌ی جهانی تضمین می‌کند خاطر نشان کرد: با توجه به موضوع انقلاب صنعتی چهارم، اهمیت فناوری فضایی و نوع ارتباط این دو حوزه با یکدیگر، شاهد پیشرفت در کانون فضایی کشور هستیم.
وی با اشاره به طرح مباحث مربوط به IoT ، کلان داده و فناوری فضایی، گفت : این موضوعات به همراه عصری که در آن قرار داریم ما را در یک گردنه‌ی تاریخی قرار داده که اگر از این فرصت به صورت مناسب استفاده کنیم، آیندگان می‌توانند زندگی بهتری با سر بلندی در دنیا داشته باشند.
حدادپور تاکید کرد: زمانی که ما از ابن سینا، فارابی و ابوریحان بیرونی و بقیه دانشمندان خود یاد می‌کنیم، همین داشته‌ها، دست ما را نسبت به سایر ملت‌ها بالا نگه می‌دارد.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به شرایط موجود خاطر نشان کرد: این شرایط می‌طلبد که با یک کار جهادی و بسیجی و تلاش شبانه‌روزی در حوزه‌ی تعلیم، تعلم و پژوهش ، این سه حوزه‌ را در خدمت فناوری بیاوریم تا بتوانیم نیازهای کشور را پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به مباحث مربوط به فعالیت پیام‌رسان خارجی در کشور، افزود: در ابتدای سال جاری رئیس جمهوری اشاره کردند که باید انحصار از پیام‌رسان خارجی برداشته شود و این مطلب به این معنی است که شرکت‌هایی که توانایی پژوهش و ارائه‌ی محصول مشابه را دارند در این عرصه حضور پیدا کنند.
حدادپور با اشاره به حوزه‌ی فضایی و نیازهای این حوزه، خاطر نشان کرد : طراحی و ساخت ماهواره و در مدار قرار دادن و عملیاتی کردن آن، نیاز امروز فضایی کشور است که با یک برنامه‌ی منسجم و نیروهای کارآمد محقق می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه