گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

یکی از مسائلی که جامعه‌ی بشری، همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است، موضوع کاهش وزن است. دانشمندان به تازگی ادعا می‌کنند که توانسته اند این مشکل را حل کنند. آنها می‌گویند واکسنی را اختراع کرده اند که می تواند به کاهش وزن افراد چاق کمک کند.
اضافه وزن و چاقی بیش از حد یکی از مشکلات شایع در جهان است که سازمان های غذا و دارو و همچنین بهداشت جهانی درصدد است تا با این معضل مبارزه کند. این مشکلات بیشتر در جوامعی دیده می‌شود که در آن فرهنگ هرم غذایی بصورت اشتباه شکل گرفته است.
غالبا بسیاری از افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، نمی خواهند تمرینات ورزشی و یا تغییر عادت های غذایی خود را تغییر دهند. از این رو دانشمندان دائما به دنبال دارویی هستند که بدون هیچ مشکلی بر روی وزن افراد تاثیر مستقیم داشته باشد. به تازگی دانشمندان آمریکایی دارویی را تولید کرده اند که می تواند اشتهای فرد را بدون عوارض جانبی دیگر کاهش دهد. آنها به صورت آزمایشی، داروی تولید شده را بر روی میمون ها امتحان کردند که با اثر بخشی مطلوب آن مواجه شدند. در این دارو از پروتئین GDF15 استفاده شده است. با آزمایش بر روی موش ها مشخص شده است این پروتئین به جلوگیری از رسوب چربی های مضر در بدن کمک می کند. البته هنوز مشخص نیست این دارو چگونه در بدن انسان واکنش نشان دهد و چه پیامدهایی داشته باشد. طی این آزمایش، میمون ها از 10 تا 40 درصد وزن بدن خود را از دست دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه