تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

ظهور نقشه‌های اسرارآمیز در بیابان‌های نازکا می‌تواند ایده‌ی خوبی برای ساخت یک چاپگر شنی باشد اما توجیه علمی مناسبی برای طرح‌های شنی در این بیابان نیست. ایوان میراندا یکی از مخترعین اسپانیایی، توانسته چاپگر ویژه‌ای را اختراع کند که طرح‌های از پیش تعیین‌شده را بر روی شن ساحل حکاکی نماید.
این ربات که در حالت خودکار و با استفاده از پارامترهای داده کار می‌کند می‌تواند ماتریس تصاویر تعیین‌ شده را بر روی شن ماسه ایجاد کند. البته این دستگاه می‌تواند در ابعاد متفاوت ارائه شود. چرخ محور دوار در امتداد منطقه‌ی شنی حرکت می‌کند و تصاویر موجود در برنامه را طراحی می‌کند.
کارشناسان ساخت چنین دستگاهی را بی‌فایده می‌دانند زیرا ایجاد بافت در سطوح شنی ناپایدار و ناکارآمد فرض می‌شود. علاوه بر این عملکرد این دستگاه نمی‌تواند طرح‌های موجود بر روی شن‌های بیابان نازکا را توجیه نماید زیرا چنین طرح‌هایی هیچ توجیه علمی ندارد و ساخته دست انسان نیست؛ البته میراندا از ابراز نظر کارشناسان ناامید نیست و به آینده‌ی روشن اختراع خود امید دارد. یکی از کاربردهای این دستگاه تزئین شن‌های ساحل برای مسابقات ساحلی و سرگرمی تماشاچیان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه