ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ فروردين

"ایلان ماسک" (Elon Musk) بنیانگذار شرکت "اسپیس ایکس" اخیرا پس از پرتاب ۶۰ ماهواره "استارلینک" موفق به دریافت تاییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال برای ساخت یک میلیون ترمینال یا پایانه برای ایجاد اینترنت پرسرعت جهانی شد.
به نقل از دیلی میل، شرکت اسپیس ایکس هفته گذشته موفق به پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک توسط موشک "فالکون ۹" و از پایگاه فضایی "کندی" ناسا به فضا شد.
ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک"، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.
"ایلان ماسک"، بنیانگذار شرکت "اسپیس ایکس" قصد دارد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به گفته "اسپیس‌ایکس"، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های استارلینک می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.
این شرکت با ساخت یک میلیون ترمینال در زمین میتواند اینترنت پرسرعت را برای افراد تمام جهان ارائه کند. این ترمینالها قادر به دریافت سیگنال از فضا و انتقال آنها به کاربران روی زمین خواهند بود. شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰۰ ماهواره  را به مدار زمین ارسال کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه