تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

ساز برقی چیپ تیون یو.اس.بی
چند ماه پس از ساخت کوچکترین ساز برقی میدی جهان که کوچکتر از سر کابل DIN پنج پین بود، یک شخص که خود می‌گوید عاشق میدی و تعمیرکار الکترونیک پرکاری است توانسته مدار تولید آهنگ را در قاب سیاهی در اتصال یو.اس.بی جاسازی کند.
این پروژه با جدا کردن قسمت فلزی اتصال یو.اس.بی برای آشکارکردن قاب پلاستیکی شروع شد. سپس به منظور جا بازکردن برای اجزای مدار داخل قاب تراشیده و اصلاح شد. پین‌ها بریده شدند و قطعات الکترونیکی که شامل دیودهای زنر مسطح شده با چرخ‌سنگ، خازن‌ها و یک میکروکنترلر ATtiny85 بودند، نصب شدند. مدار برای جلوگیری از اتصال کوتاه با نوار عایق کاپتون پوشانده شد و غلاف فلزی در جای خودش قرار داده شد. سپس زنگ اخبار پیزو برای خارج‌کردن چیپ تیون های مونوفونیک وصل شد.
تیم ژاکوبز سازنده این قطعه می‌گوید ساخت آن بیش از 5 ساعت طول نکشیده و قبول دارد که دستگاه کاملاً بیهوده است. هیچ یک از پوشش‌ها و فیلترها و ارتعاشگرهایی که در یک سینث‌سایزر واقعی وجود دارد، در این دستگاه موجود نیست. این قطعه فقط قادر است زمانی که به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر وصل می‌شود عمل کند و امواج مربعی از داده‌های میدی بسازد.
اما تیم می‌گوید این قطعه را برای مفید بودن نساخته بلکه برایش چالشی بوده تا آن را سرهم کند و در این ارتباط کاملاً موفق بوده است.

برچسب هاSimple MIDI
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اسکایپ برای وب بتا، در آمریکا و انگلستان به راه می افتد