امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

وال استریت ژورنال گزارش کرد، فیسبوک به کمک ابزار نرم‌افزاری فورا اطلاعات شخصی حساسی را که صاحبان تلفن‌های هوشمند به اپ‌های موبایلی می‌دهند را برای بهبود اهداف تبلیغاتی‌اش جمع‌آوری می‌کند.
مدت طولانی است که مشخص شده اپ‌های خارج از اکوسیستم فیسبوک آزادانه اطلاعات را با این شرکت به اشتراک می‌گذارند و این رسیدن به کاربران موجود و جدید را بر روی پلتفرم از طریق تبلیغات آسان‌تر می‌سازد. گزارش وال استریت ژورنال از طرفی به طور خاص به نقض حریم‌خصوصی توسط برنامه‌های سلامتی و تناسب اندام اشاره دارد، چراکه این اپ‌ها هر نوع اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند که از جمله‌ی آن‌ها فعالیت‌های تمرینی و رژیم‌ها هستند.
بر اساس این گزارش، سازندگان برنامه‌هایی چون Flo Health که در زمینه‌ی باروری فعالیت می‌کنند، و Azumio Inc، سازنده‌ی محبوب‌ترین ثبت‌کننده‌ی ضربان قلب شخص ثالث بر روی iOS، از چیزی با عنوان "App Events" استفاده می‌کنند، ابزاری که اطلاعات حساس و ارسال شده‌ی کاربران را با این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. پس از آن این داده‌ها برای اطلاع‌رسانی ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک استفاده می‌شوند.
البته معلوم نیست که آیا هیچ توافق مالی بین این برنامه‌ها و فیسبوک برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات وجود دارد یا نه. وال استریت گزارش می‌کند بیش از ۷۰ برنامه را بررسی کرده که همه‌ی آن‌ها از محبوب‌ترین اپ‌های iOS بودند و ۱۱تای آن‌ها اطلاعات را در اختیار فیسبوک می‌گذاشتند.
هر چند فیسبوک اعلام می‌کند اطلاعات مالی و سلامتی افراد را جمع‌آوری نمی‌کند، اما نتوانست این حرف را تایید کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه