کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱ تير

صنعت نیمه هادی ایالات متحده‌ی آمریکا در مقابل برنامه‌ی دونالد ترامپ برای تعرفه‌ی ۵۰ میلیارد دلاری بر محصولات چینی ایستادگی می‌کنند، آن‌ها می‌گویند این برنامه‌ها به کسب‌وکار آمریکایی صدمه می‌زند و ایالات متحده‌ی آمریکا را از دور رقابت خارج می‌سازد.
بر اساس اطلاعاتی از اتحادیه‌ی صنعت نیمه هادی‌ها، گروه مطالعاتی ایالات متحده‌ی آمریکا، این قوانین که از ۶ جولای عملی می‌شوند، ۲۵ درصد تعرفه‌ی گمرکی بر انواع مختلفی از محصولات نیمه هادی و تولیدات مرتبط با آن‌ها اثر می‌گذارد. محصولات وارد شده به ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۷، مبلغی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار داشتند.
این گروه اضافه کرد، دور دوم تعرفه‌ها که از زمانی عقب‌تر آغاز می‌شوند، شامل نیمه هادی‌هایی بیشتر و محصولات مرتبط هستند و تاثیرات این دور بسیار گسترده‌تر خواهد بود که شامل مجموعه‌ی وسیعی از اجزا و قطعات تراشه‌ها می‌شوند.
در حرکتی انتقام جویانه، چین هم گفت بر روی ۲۵ درصد از محصولات دریایی، کشاورزی، و اتومبیل آمریکا تعرفه‌های گمرکی اعمال می‌کند.
Robert Maire از شرکت مشاوره‌ای Semiconductor Advisors گفت: سازندگان تراشه احساس می‌کنند در وسط جنگی هستند که هیچ کدام از طرفین قصد عقب نشینی ندارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه