ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

فرمانده‌ی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه‌ی نیروهای مسلح در نشست خبری رونمایی از سامانه‌ی «سرباز ماهر» اعلام کرد این سامانه با هدف افزایش مهارت آموزی سربازان پیش از خدمت، در حین خدمت و پس از خدمت راه‌اندازی شده و راهی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال آن‌ها خواهد بود.
سید مهدی فرحی، در توضیح این سامانه گفت: «خرداد ۹۶ «قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه»در زمینه‌ی ارتقاء بهره‌وری سربازها ایجاد شد، قصد داشتیم بهره‌وری و مهارت‌آموزی سربازان را افزایش دهیم و فضای مجازی به کمک ما آمد. به همین جهت سامانه‌ای را طراحی کردیم تا علاوه بر سربازان، جوانان ذکور بالای ۱۵ سال که هنوز تحت قیومیت نیروهای مسلح قرار نگرفتند نیز از این ظرفیت بهره‌مند شوند.»
فرحی با اشاره به اینکه شرایط عضویت در این سامانه بسیار آسان است و تنها با کد ملی و شماره‌ی تلفن‌ همراه این کار صورت می‌گیرد، بیان کرد: «وقتی جوانان بالای ۱۵ سال وارد سامانه شدند ۴۰ تا ۵۰ پارامتر اطلاعاتی را از آن‌ها می‌خواهیم. این جوانان باید مدارک، علاقمندی‌ها و مهارت‌های خود را نیز در سامانه ثبت کنند.»
به گفته‌ی فرحی در گام اول مهارت‌ها باید مورد نیاز نیروهای مسلح باشد و به همین دلیل۵۰۰ مهارت در این سامانه تنظیم شده است. او در توضیح اجرای گام دوم این سامانه نیز اعلام کرد:‌ «کشش بازار هم مطرح است تا پس از دوران سربازی، جوانان با توجه به مهارت‌های آموخته شده وارد بازار کار شوند. در گام سوم نیز این مهارت‌ها باید منطبق با شرایط اقلیمی مهارت آموزان باشد. در کنار آن روانشناسی شغلی هم به این جوانان ارائه می‌دهیم.»
فرحی در مورد همکاری نیروهای مسلح با دولت و دیگر نهادهای مرتبط با این طرح گفت: «برای اینکه مهارت‌ها و حمایت‌های مختلف را برای این گروه از جوانان در نظر بگیریم از تمام ظرفیت‌های ملی استفاده کردیم. این سامانه مختص ارتش و سپاه و ناجا نیست، بلکه ۱۶ وزارتخانه و ۱۴ نهاد در راستای مهارت آموزی و دادن گواهینامه به جوانان در آن همکاری داشته‌اند.» بر اساس اظهارت فرحی این سامانه با پیوند دادن متقاضیان، موسسات آموزشی و مراکز ارزیابی مهارتی،‌ زمینه‌ی بهره‌گیری آموزش مهارتی متناسب با نیاز بازار را برای جوانان فراهم می‌‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه