ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

سامانه‌ی پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها و داشبورد مدیریتی در وزارت کشور افتتاح شد.
هوشنگ خندان‌ دل مشاور برنامه‌ريزی وزير كشور گفت: در سامانه‌ی پايش سطح توسعه يافتگی استان‌ها با به كارگيری حدود ۵۵۰ قلم آماری در ۸ محور اصلی و محاسبه‌ی شاخص‌های مؤثر در توسعه، تلاش می‌شود تا به صورت مستمر وضعيت استان‌ها پايش شود.
خندان‌ دل افزود: نحوه‌ی تغيير مقادير اقلام آماری مذكور به صورت مستمر دريافت و توسط سامانه‌ای كه به همين منظور در وزارت كشور راه‌اندازی شده است جمع‌آوری و منجر به تهيه‌ی گزارشات وضعيت توسعه در استان‌ها می‌شود.
معاون سابق هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: مقادير برخی از اين اقلام آماری به صورت فصلی و برخی در ۶ ماه و برخی هر سال يك بار گزارش خواهد شد. به علاوه نحوه‌ی پيشرفت مجموعه فعاليت‌هايی كه در وزارت كشور و به سبب الزامات اسناد بالادستی نظير برنامه‌ی ششم و يا برنامه‌های دولت و از اين قبيل در دستور كار سال ۹۷ قرار گرفته است، از طريق سامانه‌ی ديگری به طور مستمر پيگيری شده و عملكرد استاندار‌ی‌ها و معاونت‌ها و مراكز وابسته به وزارت كشور مورد پايش قرار می‌گيرد.
خندان دل گفت: نتايج به دست آمده مرتبا مورد ارزيابی مديريت قرار خواهد گرفت.
امير شجاعان رئيس مركز توسعه‌ی دولت الكترونيكی، فناوری اطلاعات و آمار وزارت كشور نیز گفت: اقلام آماری در سطح استان و در سطح شهرستان بر اساس آنچه كه مورد تاييد شوراها هستند، در فرم صورتجلسه‌ی دستی تنظيم و به امضای رئيس و دبير شورا می‌رسد. سپس اطلاعات بر اساس فرمول‌های پيش‌بينی شده محاسبه و شاخص‌ها ساخته خواهد شد كه از اين طريق قابليت پايش و كنترل را پيدا خواهند كرد.
وي درباره‌ی سامانه‌ی داشبورد مديريتی نيز گفت: موضوع داشبورد پايش اهداف، برنامه‌ها و فعاليت‌ها است و در اين مدل، ارزيابی بر اساس شاخص نيست، بلكه مدل مدیریت نمونه‌ای دنبال می‌كنيم. يعنی اهداف، برنامه‌ها و فعاليت‌ها در مجموعه‌ی وزارت كشور ازسوی معاونت‌ها و مراكز تعيين شده است مورد پايش قرار می‌گيرد كه بخشی از آن‌ها در سطح ستاد وزارت كشور و بخش ديگر در سطح استان‌ها مورد ارزيابی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه