تکنولوژی
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

شرکت سامسونگ الکترونیکاعلام کرد که تولید انبوه نوع جدیدی از سلول‌های سه گانه را (TLC) شروع خواهد کرد که برای اولین‌بار در جهان در ساخت تراشه‌های سه بعدی حافظه فلش "NAND" با ظرفیت 256GB به کار خواهد رفت. فلش مموری‌های جدید همچنین به بهبود تولید حافظه‌های الکترونیکی 3D V-NAND کمک می‌کند که دیگر تولیدات سامسونگ از قبیل دیسک‌های حالت جامد و سایر دستگاه‌های مبتنی بر فلش مقرون به صرفه باشند که همین امر نقش موثری در افزایش سهم این شرکت در بازارخواهد داشت.
در تراشه‌های ۲۵۶ گیگابایتی جدید "NAND" از همان سیستم شارژ (CTF) سه بعدی استفاده شده است. معماری این تراشه‌ها طوری است که در آن آرایه‌های سلولی به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند و نهایتا به صورت یک توده ۴۸ لایه‌ای درآمده‌اند که توسط ۱.۸ میلیارد حفره ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند و در نهایت ۸۵۳۰۰۰۰۰۰۰۰ سلول وظیفه ذخیره‌سازی ۲۵۶ میلیارد بیت اطلاعات را بر عهده دارند. به بیان دیگر ۲۵۶ گیگابیت داده بر روی تراشه‌ای به اندازه سر انگشت ذخیره می‌شوند. در مجموع، هر سلول این تراشه ۸.۵ بیلیونی می‌تواند ۳۲ گیگابایت اطلاعات را ذخیره کند. به گفته این شرکت ۴۸ لایه ای جدید نسبت به مدل‌های پیشین ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.
با افزایش چگالی این حافظه‌ها می‌توان ظرفیتشان را در آینده بیشتر کرد. علاوه بر سامسونگ، توشیبا، سن دیسک، اینتل و میکرون هم در تلاش برای طراحی حافظه‌های جدید "NAND" هستند و همگی قصد دارند این حافظه‌ها را با قیمت‌های رقابتی عرضه نمایند.
سامسونگ چندی قبل تراشه‌های دو ترابایتی را برای گوشی‌های هوشمند روانه بازار کرد و امیدوار است فناوری جدید ساخت این تراشه‌ها را با هزینه کمتر و ابعاد مناسب ممکن کند.

برچسب هاRAMV NANDNandSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ بزرگترین هارد جهان با ظرفیت 16 ترابایت خود را تولید کرد