موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ فروردين

چگونه می فهمید که یک شرکت مانند اپل راه خود را گم کرده است؟ چگونه می توانید تصمیم بگیرید که یک رویداد الهام بخش بوده یا اشتباهی فاحش در دنیای فناوری می باشد؟ زمانی که یک رقیب قوی برای مقایسه وجود داشته باشد این امکان نیز فراهم می شود.
با همه گرد و غبارهایی که سامسونگ و اپل تاکنون در سال 2016 انجام داده اند به نظر می رسد که سامسونگ برای اولین بار به عنوان یک رهبر در دنیای تلفن های همراه هوشمند معرفی شده است. در تعداد گوشی های هوشمندی که در سراسر جهان فروخته شده است همیشه سامسونگ دو برابر اپل فروش داشته است. اکثر افرادی که صنعت تلفن همراه را دنبال می کنند بر این نکته اتفاق نظر دارند که همیشه اپل کمی بهتر بوده است.
اما برتری که اپل ادعا می کند دارد علاوه بر باز کردن صفحات در چند میلی ثانیه در گوشی آیفون ،داشتن استراتژی و نوآوری است.
اپل همیشه یک، دو و یا حتی سه مرحله جلوتر بوده است: در ابتدای دوران تلفن های هوشمند دارای صفحات چند لمسی بود. سپس App Store و پس از آن Siri و Touch ID آمدند. قوانین بازی ساده است: اپل یکی از ویژگی های پیش گامانه را معرفی می کند و یک یا دو سال بعد همه از آن پیروی می کنند.
در مقابل سامسونگ همیشه دارای هرج و مرج و آشفتگی بوده است. در حالیکه اپل تنها بر یک یا دو مدل از هر یک از محدوده های دستگاه های آیفون، مک بوک و آی پد متمرکز شده است به نظر می رسد سامسونگ مطمئن نیست که چه کاری انجام می دهد و انواع مدل ها شامل مینی، Neo و انواع پرچمداران را معرفی می کند.

ترکیبات گیج و خسته کننده حوادث
سامسونگ به سرعت در حال حرکت به جلو می باشد. مطمئنا دستگاه های سامسونگ با قیمتی متوسط فروخته می شوند تا بیشتر افراد بتوانند آن را تهیه کنند. اما زمانی که اسم پرچمداران می آید قضیه متفاوت می شود، این شرکت بر روی دو مدل گوشی اندرویدی S7 و S7 edge تمرکز کرده است.
در همین حال، محدوده آیفون اپل به طور فزاینده ای پیچیده است. جدیدترین محصول این شرکت یک گوشی 4 اینچی می باشد که با نام آیفون SE شناخته می شود و به نظر می رسد که ترکیبی از قسمت های داخلی آی فون  5S با ویژگی های ایفون 6S می باشد.
حال به برسی محدوده آیپد های اپل می پردازیم: شما باید آیپد مینی 2  و آیپد مینی 4 را با با 7.9 اینچ و  iPad Air 2 با 9.7 اینچ و iPad Pro 7 و 12 اینچی را شنیده باشید. کوچکترین حافظه را iPad Pro در مقابل برادر بزرگتر خود دارد( 2GBدر مقابل 4GB) اما عجیب اینجاست که دارای دوربین بهتر 12.9 مگاپیکسلی می باشد.
من نمی گویم که سامسونگ (یا هر شرکت دیگری) تبلت های بهتری نسبت به اپل دارند. اما در حال حاضر با این شرایط انتخاب درست اپل، مک بوک و حتی آیفون سخت و طاقت فرسا می باشد که نشان می دهد اپل مطمئن نیست در گام بعدی می خواهد چکار کند.

نبرد برای نوآوری
سامسونگ در دو سال گذشته گوشی های زیادی تولید کرده که گل سر سبد آنها گوشی های دارای انحنا می باشند که آن ها را از بقیه بسیار متمایز کرده است. این گوشی های زیبا ضد آب بوده و نیاز به استفاده از فلپ های لاستیکی کوچک بر روی پرتها ندارند. همچنین اسکنر اثر انگشت و دوربین جلوی آنها نیز بهبود یافته است. آخرین گوشی های تولید شده توسط سامسونگ که 7S و S7 edge می باشند پنجره های جدیدی را در دنیای واقعیت مجازی با استفاده از هد ست Gear VR بر روی شما باز کرده اند.
این اولین بار نیست که سامسونگ از اپل پیشی گرفته است. ساعت هوشمند سامسونگ حدود یک سال و نیم قبل از معرفی ساعت هوشمند اپل روانه بازار شد اگرچه به خوبی ساعت هوشمند اپل نیست. اما در برخی از زمینه ها (ازجمله تبلت ها) هنوز هم اپل پیشرو است.

در خط بعدی
به احتمال زیاد اپل در ماه سپتامبر سال جاری اپل آیفون جدید خود را با نام آیفون 7 معرفی خواهد کرد. اما سامسونگ تنها رقیب اپل به شمار نمی رود.
اواخر ماه گذشته شرکت چینی شیاومی (Xiaomi) اولین گوشی پرچمدار خود را معرفی کرد که نسبت به گوشی هایی بالارده و پرچمداری همچون سامسونگ S7 و آیفون 6S قدرتمندتر بوده و قیمت بسیار پایین تری در حدود 300 دلار دارد. این تلفن تا 5 می سال جاری در آمریکا عرضه نخواهد شد اما به نظر می رسد که افراد زیادی بخواهند با نصف هزینه لازم برای خرید گوشی های پرچمدار اپل و سامسونگ یک گوشی عالی شیاومی بخرند.
دیگر تولید کنندگان گوشی های هوشمند چینی ازجمله غول هایی مانند هواوی و ZTE نیز دارای گوشی های هوشمند بالا رده ای می باشند، هرچند که هیچ کدام از آنها به ارزانی گوشی های شیاومی نیستند. در همین حال شرکت های کوچکتری همچون One Plus و Oppo وجود دارند که می توانند بازار را برای سامسونگ و اپل متزلزل کنند.
به همین دلیل فشار بر روی اپل بسیار زیاد است و انتظار می رود که در ماه سپتامبر، اپل یک گوشی هوشمند فوق العاده و شگفت انگیز را معرفی کند. دیگر شرکت ها نیز مانند سامسونگ، ال جی و شیاومی می توانند منتظر عرضه نسل جدید تلفن های هوشمند شده و از آنها کپی برداری کنند.

برچسب هاChineseAppleSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد