تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

بازار تولید باتری‌های یون‌لیتیوم برای خودروهای الکتریکی هم‌اکنون در اختیار تنها چند شرکت سازنده است. اما شرکت غول کره‌ای، ساسونگ در تلاش است تا جز یکی از آن چند شرکت سازنده گردد.
این چنین هم نیست که سامسونگ در این راستا بی‌حرکت مانده باشد. آنان هم‌اکنون سلول‌ باتری خودروهای BMW را تامین می‌کنند، اما این شرکت در تلاش است تا سهم بازار خود از تجارت باتری را نسبت به رقبای سنتی خود، یعنی LG و Panasonic افزایش دهد.
هفته‌ی گذشته خبری منتشر شد مبنی بر آنکه سامسونگ قصد سرمایه‌گذاری ۳۵۸ میلیون دلاری جهت ایجاد کارخانه‌ی باتری‌سازی در کشور مجارستان را دارد. انتظار می‌رود این کارخانه‌ی تولیدی از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تولید خودش را آغاز و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سالانه سلول باتری ۵۰هزار خودروی الکتریکی را تامین نماید.
LG، دیگر رقیب سامسونگ، هم‌اکنون تامین‌کننده‌ی باتری بیش از ۲۵ کارخانه‌ی تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی است و همانند سامسونگ قصد ایجاد کارخانه‌ی تولید باتری در اروپا، اما این‌بار در لهستان را دارد. باید دید آیا سامسونگ می‌تواند سهم بازار خود را در تولید سلول باتری‌ خودروهای الکتریکی افزایش دهد یا خیر.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خودروی رویایی اپل احتمالا واقعیت پیدا نکند