تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد

اخیراً یک نقص امنیتی خطرناک در اندروید کشف شد که Stagefright نامیده می شود. این نقص در اندروید فرویو 2.2 و بالاتر وجود داشته و خوشبختانه برای رفع آن اصلاحیه ای ارائه شده است. در حال حاضر شرکت های مختلفی انتشار این بروزرسانی امنیتی را بصورت OTA آغاز کرده اند.
اما برای آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله اینگونه تهدیدات در آینده، دو شرکت که جایگاهی ویژه در اکوسیستم اندروید دارند سیاست های مشابهی را در پیش خواهند گرفت.


گوگل توسعه دهنده اندروید و شرکتی که مسئول انتشار آپدیت های نرم افزاری برای خانواده نکسوس می باشد، قصد دارد بصورت ماهیانه آپدیت های امنیتی را در کنار سایر آپدیت ها برای دستگاه نکسوس منتشر کند.
نخستین اصلاحیه امنیتی برای دستگاه های نکسوس 4، نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 7، نکسوس 9، نکسوس 10 و همچنین Nexus Player منتشر خواهد شد تا این نقص امنیتی را برطرف کند. به گفته گوگل، دستگاه های خانواده نکسوس از این پس 3 سال بعد از عرضه یا 18 ماه پس از آخرین خریدی که از طریق گوگل استور صورت گرفته، آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد.
اما همزمان، سامسونگ تولیدکننده بزرگ محصولات اندرویدی نیز شیوه ای جدید را برای ارائه آپدیت های امنیتی اش بکار خواهد گرفت. در این شیوه، سامسونگ آپدیت های امنیتی را بصورت منظم و تقریباً ماهیانه برای محصولاتش منتشر خواهد کرد.
این کمپانی کره ای همین حالا هم در انتشار آپدیت امنیتی برای رفع مشکل Stagefright سریع عمل کرده، اما با اتخاذ این تصمیم جدید، می توانیم بروزرسانی های سریعتری را از سامسونگ شاهد باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشخصات کاملNexus 6P گوگل منتشر شد