سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، شرکت سامسونگ پردازنده اگزینوس 2100 خود را معرفی کرد. این پردازنده جدید اولین پردازنده موبایلی با قابلیت‌های داخلی 5G است که با استفاده از فناوری فوق پیشرفته 5 نانومتری و نودهای پردازشی فوق فرابنفش (EUV) ساخته شده است.
اگزینوس 2100 به عنوان اولین پردازنده 5G سامسونگ بر اساس فناوری پردازش 5nm EUV ساخته شده است که امکان 20 درصد مصرف انرژی کمتر یا 10 درصد عملکرد بیشتر را در مقایسه با پردازنده‌های 7 نانومتری فراهم می‌کند. این چیپ همچنین از نظر مصرف حافظه کش هم بهینه شده و قدرت زمانبندی بسیار بهتری دارد. این CPU هشت هسته‌ای دارای یک ساختار سه خوشه‌ای است که از یک هسته‌ قدرتمند Arm Cortex-X1 با سرعت تا 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با عملکرد بالا و چهار هسته‌ کم مصرف Cortex-A55 تشکیل شده است که تا بیش از 30 درصد ارتقای عملکرد را در حالت چندهسته‌ای در مقایسه با نسل‌های قبلی شاهد هستیم.
مدل ARM Mali-G78 از جدیدترین APIها مانند Vulkan و OpenCL پشتیبانی می‌کند، عملکرد گرافیکی را تا 40 درصد ارتقا داده و با تولید گرافیکی روان و با کیفیت امکان بهترین تجربه فراگیر در صفحه موبایل را فراهم می‌کند که شامل بازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) و واقعیت ترکیبی (MR) هم می‌شود. اگزینوس 2100 همچنین فناوری پیشرفته مدیریت چند IP (AMGO) را هم در خود دارد که مصرف انرژی CPU، GPU و دیگر پردازش‌ها را کاهش داده و زمان مصرف را بالاتر می‌برد.
اگزینوس 2100 می‌تواند تا 26 تریلیون عملیات را در ثانیه (TOPS) انجام دهد و در عین حال از نظر بهره‌وری انرژی تا دو برابر بهتر از نسل‌های قبلی عمل می‌کند. با توجه به پردازش هوش مصنوعی داخل پردازنده و پشتیبانی از شبکه‌های عصبی پیشرفته، کاربران می‌توانند از قابلیت‌های تعاملی و هوشمند بیشتری بهره برده و در عین حال عملکرد دید کامپیوتر هم در اپلیکیشن‌هایی مانند تصویربرداری بهتر شده است.
پردازنده پیشرفته سیگنال تصویر (ISP) در اگزینوس 2100 از رزولوشن دوربین تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. این پردازنده می‌تواند به حداکثر شش حسگر وصل شده و تا چهارتای آنها را بصورت همزمان پردازش کرده و تجربه شما از دوربین را ارتقا دهد.
مودم داخلی 5G در اگزینوس 2100 از طیف‌های mmWave و زیر6گیگاهرتز در 5G و 2G GSM/CDMA, 3G WCDMA  و  4G LTEپشتیبانی کرده و پوشش شبکه و قابل اتکا به آن را ارتقا داده است. این مودم دارای سرعت دانلود حداکثر تا 5.1 گیگابایت در ثانیه در طیف زیر 6 گیگاهرتز و 7.35 گیگابایت در ثانیه در mmWave یا تا 3.0 گیگابایت در شبکه‌های 4G با پشتیبانی از ماژولاسیون دامنه چهارگانه 1024 (QAM) است.
اگزینوس 2100 اکنون در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه