سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره چیپ اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD هستیم و حالا اطلاعات جدید از احتمال معرفی آن در ماه آینده میلادی خبر می‌دهد.
سامسونگ اوایل سال جاری میلادی رسما تایید کرد که پردازنده پرچمدار آینده‌اش را با GPU شرکت AMD وارد بازار می‌کند و البته خود AMD هم چند وقت پیش تجهیز این تراشه به پردازشگر گرافیکی با معماری RDNA 2 را اعلام کرد. با وجود چنین مواردی، اطلاع دقیقی از تاریخ معرفی این چیپ نداریم.
چندین ماه پیش یکی از منابع موثق حوزه فناوری از معرفی این تراشه در ماه ژوئن یعنی ماه جاری میلادی خبر داد، اما حالا همین منبع یعنی «Ice Universe» در توییتی گفته سامسونگ دیرتر از انتظار از این چیپ رونمایی خواهد کرد.
اگرچه این منبع دلیلی برای این تاخیر اعلام نکرده، اما گفته کره‌ای‌ها ماه آینده میلادی تراشه پرچمدارشان را معرفی می‌کنند.
طبق گزارش‌ها، این تراشه باید قدرت بالایی داشته باشد و البته احتمالا در کنار گوشی‌های هوشمند، در لپ‌تاپ‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. معماری RDNA 2 که در GPU این تراشه استفاده خواهد شد، در جدیدترین کنسول‌های بازار یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس هم حضور دارد. بنابراین تراشه جدید کره‌ای‌ها از قابلیت‌های مانند رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر پشتیبانی می‌کند.
به نظر می‌رسد پردازشگر گرافیکی این چیپ اگزینوس سامسونگ می‌تواند جدیدترین GPU مالی را شکست دهد، با این حال با مشکل Throttle دست و پنجه نرم می‌کند که با افزایش بار گرافیکی، عملکرد این GPU را کاهش می‌دهد. این احتمال وجود دارد که کره‌ای‌ها برای رفع چنین مشکلی تصمیم به معرفی دیرتر تراشه جدیدشان گرفته باشند.
باید تا ماه آینده میلادی منتظر ماند و دید سامسونگ با چیپ جدیدش می‌تواند کوالکام و حتی اپل را به چالش بکشد یا خیر. در صورتی که توان گرافیکی این تراشه بسیار بالاتر از رقبایش باشد، احتمالا شرکت‌های دیگری مانند گوگل هم به دنبال همکاری با AMD خواهند رفت. در نهایت باید گفت تضمینی برای معرفی این تراشه جدید در ماه ژوئیه وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه