موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

رقابت 2015 بین سامسونگ گلکسی و اچ تی سی 1 کمی بیشتر از سال گذشته یک طرفه است اما با اینحال شما هنوز هم بین این دو گیر خواهید کرد . چرا آستین هایمان را بالا نزنیم و شروع به خواندن یک مقایسه ی سریع بین گلکسی S6 و اچ تی سی یک M9 نکنیم؟
در سال 2013 و 2014 اچ تی سی قهرمان بی چون و چرای گوشی های اندروید بود . با M7  و M8 ، اچ تی سی نشان داد که اپل تنها شرکتی نیست که میتواند تکه آلمینیومی را بردارد و آن را تبدیل به یکی از بهترین و با شکوه ترین محصولات تکنولوژی کند . این دو گوشی در دنیای موبایل شاهکار بودند .M9در همان طراحی, پیشرفت های کوچکی داشته و هنوز یکی از بهترین قطعه های واقع در فروشگاه های گوشی هوشمند است ( و همانطور که میبینید ؛ همچنان بسیار زیباست ) .


اما مشکل این است که htc one M9 تنها کمی از M8 سال گذشته تقلید کرده که خودش تنها به روز رسانی تکراری ازM7  بود. دنیای موبایل سریع حرکت میکند و در حالیکه سامسونگ محصولاتش را به جلو میراند و امسال از موانع و مرز ها عبور میکند ، htc تنها چند اینچ به جلو حرکت کرده است .
دستگاه های موبایل همینطور سبک تر و باریک تر میشوند و اپل و سامسونگ دائم این مرز ها را با بازی دائمی سبقتشان به جلو میرانند ولی htc یک جا نشسته است . بعد از کار با محصولات اخیر مانند iPhone 6  و 6plus و گلکسی S6 ، ما ضخامت و وزن  9M راکمی ...قدیمی یافتیم . این وسیله در مقایسه با سه گوشی دیگر خیلی بزرگ و سنگین به نظر میرسد . به خصوص اینکه M9, 14 درصد سنگین تر و 41 درصد ضخیم تر از گلکسی S6است .


گلکسی S6نشان میدهد که طراحان سامسونگ  چکار میتوانند بکنند اگر پلاستیک چینی را کنار گذاشته و به سراغ جنس های ممتاز بروند . این گوشی قابی آلمینیومی بین دو قطعه شیشه ی gorilla 4 دارد . این به احساس با کلاس بودن و راحتی دستگاه اضافه میکند و حداقل هم ردیف M9 است . اما با این حال M9 چیزهایی هم در چنته اش دارد . اچ تی سی یک ضمانت نامه ی عالی تنظیم کرده که شامل خسارات تصادفی میشود . در طول سال اول اگر صفحه  ی M9 را بشکنید ، با آب خسارتی به آن وارد کنید یا محصولتان اگر جابه جا شود، اچ تی سی یک بار به شما یک محصول جایگزین خواهد داد . این ضمانت نامه خیلی هم ویژگی جذابی نیست اما نکته اینجاست که میتوانید بدون کاوراز M9 استفاده کنید . بالاخره شرکت, بزرگترین کنایه ی دنیای گوشی های هوشمند را حل کرد : ما جذب این طرح های زیبا و باکلاس میشویم اما احساس میکنیم که دائم باید آنها را در کاور مخفی کنیم . با M9 میتوانید بدون جلد کار کنید و نگرانی ای هم نداشته باشد ( یا حداقل تا زمانی که از فرصت یک بار تعویضتان استفاده نکرده باشید . )


واضح است که کدام  مدل جلو خواهد زد . GS6 صفحه ای چهار درصد بزرگتر دارد ، اما این تفاوت به نظر بزرگتر می آید چون M9 فضای بیشتری در پایین صفحه نمایشش برای دکمه های هدایت دارد . GS6 از دکمه های فیزیکی و خازنی پایین صفحه استفاده میکند پس صد درصد صفحه نمایش 5.1 اینچی اش برای اپلیکیشن ها گذاشته شده است . 


صفحه نمایش quad hd super amoled  اش هم 31 درصد واضح تر است ( بر اساس تراکم پیکسل) ، غنی  تر است و رنگ هایش دقیق ترند . ما فکر میکنیم که گلکسی S6  دوربین بهتری دارد ، حداقل در تنظیمات نور کم . در اینجا چند نمونه ی بدون ویرایش را میبینید که اندازه شان به 1.060 px  کاهش یافته است . این نمونه ها در فاصله ی چند ثانیه با دو گوشی گرفته شده :






عکس موز ، با تنظیمات فضای داخلی و نور خوب گرفته شده ، و تنها نمونه ای است که کیفیت M9 را در آن ترجیح میدهیم (  عکس گلکسی خیلی مصنوعی اشباع شده است ) . ما عکسهای مناظر بیرونی را مانند نقاشی میبینیم ( ولی عالی اند ) اما زمانی که صحبت از عکس های نور کم میشود ، گلکسی یک مزیت بزرگ دارد . عملکرد M9 در فضاهای تنگ و کم نور خیلی عقب است و عکسبرداری با فلاش آن خیلی فلاشی تر از S6میشود ، و حالتی زرد یا سبز به صحنه میدهد .
دوربین گلکسی S6 همچنین سریع تر و آسان تر راه اندازی میشود : فقط دو بار روی دکمه ی home ضربه بزنید و کارتان انجام میشود . با استفاده از این میانبر با S6 ، میتوانیم گوشی قفل شده به عکسی سریع و دو ثانیه ای برسیم . همین آزمایش با M9 چهار ثانیه طول کشید .


بلندگو های گوشی هوشمند احتمالا چیزی نیستند که در حین خرید گوشی جدید به آن فکر کنید ، اما اسپیکر های boomsound جلویی HTC بسیار قابل توجه اند . اگر به ویدئوهای زیادی نگاه میکنید یا بدون هدفون به آهنگ گوش میکنید میتوانید یک امتیاز به M9 بدهید . این بلندگو ها یک سر و گردن از هر بلندگوی گوشی هوشمندی استفاده کرده ایم بالاتر اند .
از طرف دیگر علاقه مند به سنسور اثر انگشت یا شارژ بیسیم هستید، گلکسی S6 هر دو را دارد و M9هیچ کدام را . در زمینه ی علمکرد  GS6  ,15درصد در معیار های چندگانه ی geekbench 3  سریع تر است اما در تجربه ی معمولی M9 ,هم همانقدر سریع به نظر میرسد . هر دو گوشی هر چیزی را که در آنها بیندازید را اجرا میکنند و باید قادر به اجرای جدید ترین بازی ها برای مدت یک یا دو نسل باشند . عمر باتری یک تیک دیگر در ستون امتیازات گلکسی است . در معیار های ما ( پخش ویدئو و وای فای و روشنایی 75 درصدی) ، گلکسی درهر ساعت ,11 درصد و M9 هجده درصد پایین آمد. در استفاده ی معمولی هم ما فهمیدیم که گلکسی بیشتر دوام می آورد .
هر دو گوشی اندروید لالیپاپ را اجرا میکنند ، با تولید کننده ی UI  که در بالا قرار گرفته است . (TouchWiz سامسونگ و HTC  Sense) ) . بهترین پیشنهاد ما این است که با هر دو گوشی در فروشگاه کار کنید و ببینید کدام نرم افزار را ترجیح میدهید . خوشبختانه هم سامسونگ و هم اچ تی سی امسال این خصوصیات را را دقیق و ماهرانه نگه داشته اند و از فریب و اضافه کردن موارد بی مورد و غیر ضروری در یک سیستم عامل خوب و ثابت خودداری کرده اند . ( کاری که سامسونگ سالهای گذشته در انجامش خیلی خوب عمل نکرد) .  امروزه گوشی های بسیار عالی ای وجود دارد که میتوانید بخرید اما اگر بتوانید کمی صبر کنید محصولات جدیدی از اپل ، موتورلا ، سامسونگ ( نوت 5) ، گوگل و شاید حتی اچ تی سی از الان تا تعطیلات ببینید . اگر میتوانید صبر کنید ، ممکن است گزینه های بهتری به زودی نصیبتان شود .
اگر اصرار دارید که همین حالا یک گوشی بخرید ، پس M9 یک انتخاب مطمئن است ( فقط کمی نا امید کننده است چون اچ تی سی سطح بالایی را برای خودش انتخاب کرده ) ، در حالیکه گلکسی خیلی ساده میتواند از انتخاب های اول شما باشد . اگر جذب عملکرد و ضمانت M9 شده اید و میتوانید با دوربین ضعیف اش ، صفحه نمایش و عمر باتری اش کنار بیایید شاید این گوشی مناسبتان باشد . در غیر این صورت نمیتوانید با صفحه نمایش عالی گلکسی ، دوربین و عمر طولانی باتری اش به مشکل بر بخورید .
برای اطلاعات بیشتر در  رابطه با هر کدام از این دو گوشی میتوانید نقد های کامل گیزمگ را در باره ی galaxy s6  و HTC one m9  بخوانید .

برچسب هاGalaxyiphonHTCSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه نسخه مرد آهنی گوشی Galaxy S6 Edge