تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ آذر

قطب شمال امروز در آستانه ی یک عقب نشینی بی سابقه ی فصل تعطیلات در آشفتگی به سر میبرد : سانتا کلاوس هک شده است ، و در حال حاضر لیست شیطان/خوب اش تعطیل شده است . سانتا قربانی یک مشکل اینترنتی به نام Bah-hum شد . یک مشکل(باگ) بسیار بسیار بزرگ و میگویند یکی از خطرناک ترین ها باگ های خبیث آنلاین است که با شبکه ی جهانی اینترنت شوخی میکند . لیست naughty/nice بدون شک یکی از مهمترین ( حالا اگر مهمترین هم نباشد مهم است ) آیتم هایی است که سانتا سالیانه برای رساندن هدیه های فرحبخش به پسران و دختران خوب دنیا به آن متکی است و بدون آن معلوم نیست که چگونه میخواهد عید کریسمس 2015 اش را به انجام برساند .
کرانکل  یکی از مورد اعتماد ترین الف های سانتا میگوید : " سانتا هیچ روشی برای داشتن حساب هدیه هایی که مردم میخواهند ندارد ، و هیچ ایده ای ندارد که چه کسی شیطنت کرد و چه کسی خوب بود . این واقعا دردسر بزرگی است . یک لحظه همه چیز برای رساندن هدیه ی های 25 دسامبر طبق برنامه بود و یک لحظه بعد ، ما در حال فکر کردن به این مشکل بودیم که حالا چطور کریسمس را نجات دهیم . اسکروچ های سایبری احمق ! " معلوم نیست که چه کسی پشت این باگ اینترنتی bah-hum است اما درخواستش مشخص است . با اطلاعات با ارزشی که سانتا به مدت 1700 سال در مورد همه ی انسان های دنیا داشته ، از جمله اطلاعات شخصی شان ماند آدرس و شماره تلفن ، چه کسی است که نخواهد اینها را داشته باشد ؟  کرانکل اضافه میکند " منظورم این است که این شخص میداند چه زمانی خوابیده ای و چه زمانی بیدارید . با این همه هشیاری ,شما رازهای بسیاری راجع به مردم خواهید فهمید . "
چیزی که قضیه را بدتر میکند این است که گزارش ها میگویند سانتا هیچ کپی ای از  لیست شیطان / خوب نداشته  و اینکه او نمیخواسته نسخه ی چاپی داشته باشد چون میگفت که بچه های قطب شمال همه ی تلاششان را میکنند تا از کمترین میزان چاپ استفاده کنند . بر طبق گفته های چند الف ؛ سانتا نگرانی اش را راجع به دیجیتالی بودن ابراز اعلام کرد آنهم بعد از هزار سال که لیست شیطان / خوبش را با دست روی یک طومار مینوشت . او هیچ وقت در زمینه ی تکنولوژی اطلاعات زیادی نداشت و در مورد کنار گذاشتن روش های قدیمی اش مردد بود . چند روز به کریسمس باقی مانده است و میلیون ها نفر در سراسر دنیا فکر میکنند که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این باگ اینترنتی Bah-him تعطیلات همه را خراب خواهد کرد ؟ چگونه کلاوس در آن فاصله ی دور در قطب شمال هک شد ؟
در اینجا چند احتمال وجود دارد که بتوان فهمید چرا او نسبت به این فاجعه ی دیجیتالی انقدر ضعیف شده است .
1 . او norton security را که از الف ها برای تولدش سال گذشته گرفته بود نصب نکرد .
2. او یک اپلیکیشن مضر را باز کرد ، مانند بازی مورد علاقه اش reindeer smash ( خیلی حقیقت جالبی نیست : بیش از 30 درصد اپلیکیشن هایی که  میتوانید دانلود کنید امن نیستند - باعث مشکلات حریم شخصی میشوند ، اطلاعات مضر وارد میکنند و حتی گاهی پنهانی باتری گوشیتان را خالی میکنند . )
3.  او زمانی که در حال جستجوی  لباس های شب برای خانم کلاوس میگشت به یک سایت به خطر افتاده رفت.
4. او درخواست های دوستی همه ی اعضای سیاره را قبول کرد ، مانند krampus  و پاگنده ، که هر دو به او لینک های مضر فرستاده بودند
5. رمز عبور او برای همه چیز christmas123 است و اصلا نمیدان که باید دائما عوضش کند .
6 . او اطلاعات شخصی اش را به یک سایت تقلبی داد چون میخواست برنده ی یک سفر رمانتیک به punta cana برای دو نفر شود .

برچسب هاSanta Claushacked
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

درآمد باور نکردنی سونی از انتشار اینترنتی فیلم مصاحبه