تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

در نمایشگاه IFA 2015 تقریباً هر کسی که پروژکتور صوتی جدید یاماها YSP-5600 را تست کرد، شگفت زده شد. یاماها برای معرفی این ساندبار یک اتاق شیشه ای را مهیا کرده بود که هر کس از آن بیرون می آمد به وضوح تحت تاثیر صدای فوق العاده ای که شنیده بود، قرار داشت.
صدای تولید شده توسط این مستطیلی سیاه رنگ تا حدی عالی و منحصربفرد است که برخی از وب سایت ها از آن به عنوان برترین تکنولوژی نمایشگاه IFA 2015 در بخش صدا یاد می کنند.


این پروژکتور صوتی(یاماها آن را ساندبار خطاب نمی کند!) از تعداد زیادی درایورهای صوتی بهره می برد که صدا را در جهت های مختلف برای پر کردن کل فضای یک اتاق تولید می کنند. بازتاب امواج صوتی پس از برخورد با سطوح مختلف باعث می شود تا احساس کنید صدا در پشت سر شما یا از طرفین تولید می شود.


YSP-5600 پیشرفته ترین پروژکتور صوتی یاماها تا به امروز می باشد، چرا که از قابلیت پردازش فرمت Dolby Atmos بهره می برد. این فرمت صوتی جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی صدای فراگیر دالبی است که با پشتیبانی از هشت بلندگو می تواند صدایی محیطی و بسیار عالی را ارائه دهد. به عنوان مثال وقتی یک هواپیما در فیلم پرواز می کند، بنظر می رسد درست از بالای سر شما عبور می کند و یا وقتی باران می زند، احساس می کند صدای چکیدن قطرات آب را در اطراف خود می شنوید.
این تنها بخشی از قابلیت های YSP-5600 می باشد، بلوتوث، پشتیبانی از AirPlay، Spotify Connect و فایل های صوتی hi-res از دیگر ویژگی های این پروژکتور صوتی می باشند. همچنین در این محصول از سیستم صدای چند اتاقی MusicCast نیز پشتیبانی می شود. البته باتوجه به امکانات و صدایی که این پروژکتور صوتی ارائه می دهد، نباید با شنیدن قیمت 1700 دلاری آن شوکه شوید، تازه این قیمت بدون ساب ووفر است. البته اگر با دنیای صدا آشنایی ندارید باید بگوییم که کاربران علاقه مند هزینه های به مراتب بیشتری بر روی رسیورهای A/V و سیستم های صدای 7.1 کاناله خود انجام می دهند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Raspberry Pi توزیع جدیدی با نام PIXEL برای کاربران بردهایش منتشر ساخت