ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

کالیفرنیا اولین ایالتی بود که مقامات محلی آن تصمیم بنیادی را برای کمک به حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای گرفتند. آن‌ها امیدوارند که این عمل به کاهش قابل‌ توجهی گازهای گلخانه‌ای کمک کند. طرح ابتکاری برای نصب پنل‌های خورشیدی، تاریخ ۹ ماه می، توسط کمیسیون انرژی ایالتی تصویب شد. قانون جدید برای نصب الزامی پنل‌های خورشیدی بر روی سقف منازل ساکنین کالیفرنیا، نیازی به تصویب مجلس قانون‌گذاری ندارد و در ۱ ژانویه ۲۰۲۰ به‌ صورت لازم‌الاجرا، اعمال خواهد شد.
به گفته‌ی کارشناسان، در حال حاضر هزینه‌ی ساخت یک‌ خانه‌ی جدید در کالیفرنیا با حدود ۱۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت، اما از پرداخت هزینه‌های اضافی در عرض ۱۰-۱۲ سال جلوگیری خواهد کرد. باتری‌های خورشیدی باید بر روی پشت‌ بام ساختمان‌های یک طبقه و چند طبقه قرار گیرد. البته استثنا فقط برای ساختمان‌هایی است که مانع رسیدن نور به ساختمان‌های مجاور می‌شود.
مقامات محلی و محیط‌زیست مطمئن هستند که این نوآوری باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو می‌شود. علاوه بر این، این تصمیم گامی مهم در جهت تغییر جهت‌گیری مصرف انرژی در کشور به منابع انرژی تجدید پذیر است. به گفته‌ی کارشناسان، ایالات‌ متحده‌ی آمریکا با این روش قادر است، انرژی تجدیدپذیر را تا میزان ۸۰ درصد تأمین کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه