ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش digiato، سایت‌های شرط‌بندی و قمار اینترنتی یکی از مواردی هستند که این روزها در کشور رشد قارچ‌گونه‌ای پیدا‌ کرده‌اند و هنوز کمتر سازمان یا مقام مسئولی در برابر وجود آنها اقدامی انجام داده است. حال وزیر ارتباطات در توئیتی ضمن تاکید به اینکه رسیدگی به این سایت‌ها الزاما در حیطه‌ی کاری وزارت ارتباطات نیست، از نگرانی خود درباره‌ی شیوع این سایت‌ها گفته و اقداماتی را که در این باره انجام داده را اعلام کرده که به موجب این اقدامات قرار است پرونده‌ی این سایت‌ها تا سه ماه آینده بسته شود.
جهرمی گفته که جلساتی را با مسئولین سازمان‌هایی چون بانک مرکزی، دادستانی کل کشور و پلیس فتا و سازمان فناوری اطلاعات برگزار کرده‌اند که در طول این جلسات برنامه‌ای مدون برای ریشه‌ کن کردن این سایت‌ها تا سه ماه آینده تدوین شده است. جهرمی در متن توئیت خود به اینکه موضوع چندان به وزارت ارتباطات دخل ندارد اشاره کرده ولی این ادعا چقدر درست است؟
«میلاد کهسایی» کارشناس امنیت اطلاعات اعتقاد دارد که این صحبت هم از جهتی درست هست و هم از جهتی غلط. او در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید:
«خود وزارت‌خانه اساسا با این مسئله کاری ندارد مگر اینکه سیاست‌های کلی را بخواهد مشخص و تعریف کند. ارگانی که متولی این مبحث است را می‌توان مرکز ماهر معرفی کرد. به‌ طور کلی پایش تهدیدات فضای سایبر، رسیدگی به تهدیدات سایبر در دست این سازمان است. مرکز ماهر خود زیر مجموعه‌ی سازمان فناوری اطلاعات به شمار رفته که آن هم جزیی از وزارتخانه است در نتیجه نمی‌توان وزارت ارتباطات را عاری از ارتباطات به این مساله عنوان کرد.»
او معتقد است علت اینکه چرا مرکز ماهر در این مورد اقدامی اساسی را انجام نمی‌دهد باید از خود این مرکز جستجو کرد ولی از حدس‌های خود به دیجیاتو می‌گوید:
«از دید من به علت محدودیت نیرو، محدودیت متخصص در حوزه‌های مختلف، نبود خط مشی درست پایش تهدیدات و گستردگی شبکه‌ی فساد قمار و شرط بندی مرکز ماهر تا امروز نتوانسته اقدامی درخور توجه برای ریشه‌کنی این سایت‌ها انجام دهد.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه