ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۱ فروردين

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته‌ی ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در کشور تولید می‌شود، گفت: بازار مصرف در بخش ارتباطی حدود ۶ میلیارد دلار است که تولید داخلی از این بازار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سهم دارد.
رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص نشست کمیته‌ی ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در خصوص حمایت از تولید داخلی، کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بخش خصوصی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بخش‌های مخابراتی و مجموعه مدیران وزارت ارتباطات جلسه‌ای برگزار شد.
رئیس کمیته‌ی ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب ادامه داد: در ابتدای جلسه احصاء کردن لیست تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود، ارائه شد.
سبحانی‌فر با بیان اینکه توانمندی‌های تولید داخل و بحث تعرفه‌‌های واردات تجهیزات مورد نیاز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: حدود ۳۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز ارتباطی در داخل کشور تولید می‌شود و میانگین تعرفه‌های واردات تجهیزات مورد نیاز در سیستم ارتباطی به‌ صورت میانگین ۲۶ درصد است.
این نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را تشکیل دهد تا در آن تقاضای بازار این بخش آورده شود و تولیدات داخل کشور نیز در این سامانه قرار داده شود و نیز در بحث تائید کالاهایی که وارداتی هستند نظارت بیشتری داشته باشد.
سبحانی‌فر ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد بررسی مجدد تعرفه‌های لوازم و تجهیزات ارتباطی سرعت بگیرد تا در صورت نیاز تعرفه‌ی کالاهای خارجی مشابه تولید داخل افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به بخش‌های مختلف فرصت داده شده تا ظرف یک ماه آینده ماموریت‌های محوله را انجام دهند.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت در بخش اکتیو و پسیو که بیشتر می‌توان در آن از تجهیزات داخلی استفاده شود مورد تاکید قرار گرفت تا سهم بیشتری از این بازار ۶ میلیارد دلاری را داشته باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه