ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

رئیس کمیته‌ی مخابرات و ارتباطات مجلس معتقد است باز کردن عرصه‌ی فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی به بهای تشدید فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت نه‌ تنها موجب کاهش اقبال عمومی مردم به خدمات و سرویس‌های متنوع و گسترده‌ی این نرم‌افزار قدرتمند اجتماعی نشده بلکه موجب به مخاطره افتادن فضای سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به دلیل شدت نصب فزاینده‌ی فیلترشکن‌ها در گوشی‌های تلفن همراه عموم مردم شده است.
رمضان علی سبحانی‌فر بر این باور است که «فیلترینگ از چاله به چاه افتادن است». پیشنهادش این است که مسئولان فیلترینگ کشور ارزیابی دقیق و واقعی از حجم و تعداد مخاطبان تلگرام و سایر اپ‌های فیلتر شده‌ی خارجی قبل و بعد از فیلتر آن‌ها داشته باشند تا متوجه اثربخش بودن یا تحریک‌کننده بودن «فیلترینگ» در استفاده‌ی تصاعدی و گسترده‌ی فیلترشکن‌ها بشوند.
نماینده‌ی مردم سبزوار در مجلس بررسی اقبال مردم به اپلیکیشن‌های فیلتر شده در پی ارتقاء خدمات و سرویس‌های ارائه‌ شده‌ی این شرکت‌ها را بسیار مهم دانست و خواستار بررسی عملکرد اپ‌های ایرانی نظیر سروش، ایتا، بله، گپ و آی‌گپ شد. وی به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم پیشنهاد داد اختصاص میلیاردها تومان بودجه به اپلیکیشن‌های داخلی را منوط به میزان موفقیت و تأثیرگذاری آن‌ها در جلب نظر مخاطبان داخلی کنند.
رئیس کمیته‌ی مخابرات و ارتباطات مجلس درباره‌ی تأثیر فیلتر تلگرام و کاهش سرعت اینترنت بر اطلاع‌رسانی در جامعه به ایسنا گفت: به دلیل نیاز انسان‌ها، سرعت رشد تکنولوژی‌ها در عرصه‌های مختلف به‌ ویژه در عرصه‌ی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها مستمراً صعودی است. رشد فناوری‌ها در این حوزه‌ها در سرعت بخشیدن و اهمیت دادن به زمان در امور زندگی مردم در بخش‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی تأثیر به سزایی داشته و به همین دلیل مورد اقبال روزافزون جامعه قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: لازمه‌ی عصر اطلاعات توسعه‌ی فناوری‌هایی است که در حداقل زمان بیشترین اطلاعات را با سریع‌ترین زمان و ارزان‌ترین قیمت مخابره کند. در ابتدای اختراع تلفن همراه، اس‌ام‌اس امکان انتقال حجم بسیار محدودی از اطلاعات متنی را به وجود آورد اما امروز به لطف رشد سریع، روزافزون و ارزان‌قیمت فناوری‌ها، اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها امکان مخابره‌ی حجم زیادی فیلم، عکس، صوت و متن برای عموم مردم به وجود آمده است به همین دلیل محرومیت جامعه و خارج کردن این امکانات از دسترس آنان موجب لطمه به اعتماد جامعه و ناپایدار شدن تصمیمات جایگزین می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه