ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر نقش محوری شرکت‌های دانش بنیان در آینده اقتصادی جهان و کشور، گفت: بدون تردید آینده‌ی اقتصادی کشور در دست استارتاپ‌ها است و گریزی از آن نیست.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری چهارشنبه شب در آئین پایانی پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، افزود: در حال حاضر داد و ستدهای کلان اقتصادی در جهان و به تدریج در کشور ما به سمت استارتاپ‌ها یا همان شرکت‌های فناورانه سوق داده شده است که رشد سرسام‌آور آن و سودهای کلان اقتصادی حاصل، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی توجه به فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف اقتصادی را از جمله اولویت‌ها و اهداف مهم دولت تدبیر و امید بیان و اظهار کرد: باید اذعان کرد که اقتصاد 100 ساله‌ی نفتی ما را از دست یابی به بسیاری از مزیت‌های شاخص اقتصاد جهانی از جمله توجه به نیروهای انسانی زبده و خلاق محروم کرده است، زیرا که حرکت به سمت اقتصاد انسانی نیازمند مختصات خاص و جدید می‌باشد.
ستاری با بیان اینکه اشتغال استخدام دولتی ناشی از نگرش‌های اقتصاد نفتی است، یادآور شد: چنین نگرش‌هایی به موضوع اقتصاد و اشتغال، اعتماد به نفس جوانان را از بین برده و بارورسازی استعدادهای نهفته در میان جوانان خلاق را نابود می‌کند، در حالیکه با تکیه بر استعدادهای نهفته‌ی جوانان کشور ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های مختلف می‌تواند مسیر زندگی فردی و اجتماعی جوانان و نوجوانان کشور را تغییر دهد.
وی جا انداختن اقتصاد انسان محور در کشور را سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: اما بنده نظر سرمایه‌گذاران را به این موضوع مهم جهانی جلب می‌کنم که شرکت‌های دانش بنیان رشد هفته‌ای 10 درصدی را تجربه می‌کنند که رقم بسیار بالا و سرسام‌آوری است که بی‌توجهی به آن می‌تواند آینده‌ی هر صنعتی را با خطر مواجه کند.
ستاری از سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه و صنعت درخواست کرد تا به جوانان و نوجوانانی که ایده‌‌پرداز بوده و در حوزه‌های گوناگون ابتکار و خلاقیتی دارند، بیش از پیش توجه کنند و از آن‌ها در راستای اهداف کسب‌وکار حرفه‌ای خود بهره‌برداری کنند، زیرا که در جهان جدید باید به سمت کسب‌وکار جدید رفت و آن اجتناب‌ناپذیر است.
وی بر گسترش شرکت‌های دانش بنیان در کشور و به ویژه آذربایجان شرقی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های وسیع این استان در حوزه‌های علمی و دانشگاهی، آینده‌ی کشور و استان را متعلق به ایجاد و بارورسازی چنین شرکت‌هایی دانست.
ستاری تلاش و خستگی‌ناپذیری را از جمله ویژگی‌های بارز جوانان عضو در شرکت‌های دانش بنیان بیان و اظهار کرد: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند لزوما بچه پولدارها نیستند و افرادی را شامل می‌شوند که از پول توجیبی‌های خود برای اهداف بلند مدت‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند و بدون تردید چنین فرزندانی شکست در هر مرحله‌ی زندگی حرفه‌ای خود را به معنی یادگیری قلمداد می‌کنند.
وی ادامه داد: بچه‌های ما در عصر کنونی باید یاد بگیرند که درس خواندن نه برای استخدام‌های دولتی، بلکه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نوآوری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه