گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ شهريور

اپل بر روی محتواهای غیر قانونی در چین، پس از اینکه هزاران اپ مرتبط با قمار بازی از جمله سرویس‌های "لاتاری" را حذف کرد، سخت‌گیری بیشتری می‌کند.
وال استریت ژورنال گزارش کرد، این سازنده‌ی آمریکایی موبایل بیش از ۲۵ هزار اپلیکیشن را پالایش کرد – این عدد اولین‌بار توسط CCTV اعلام شد. اپل اظهار نظری درباره‌ی تعداد اپ‌های حذف شده نکرد، اما انجام این کار را تائید کرد.
اپل بیش از ۱.۵ میلیون برنامه در چین ارائه می‌دهد. چین بزرگ – شامل چین، هنگ‌کنگ، و تایوان – سومین منطقه‌ی بزرگ اپل بر اساس کسب‌وکار است و در سه ماهه‌ی اخیر ۹.۶ میلیارد دلار درآمد برای آن داشته است. این حدود ۱۸ درصد درآمد کل اپل است.
این حذفیات چند هفته پس از آن صورت گرفت که تعدادی از رسانه‌های دولتی از اپل به خاطر شکست در رفع مسائلی همچون اسپم، قمار، پورنوگرافی، و سایر موارد مرتبط با تجارتش در آسیا انتقاد کردند.
این انتقادات را می‌توان به جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده‌ی آمریکا هم ربط داد. اپل تنها شرکتی نیست که دولت چین آن را به علت محتواهایش سرزنش می‌کند، تعدادی از استارتاپ‌های در حال رشد هم با کاهش آزادی در کسب‌ کارشان مواجه شده‌اند. اوایل سال جاری، شرکت رسانه‌ای جدید جاه‌طلب ByteDance – که برنامه‌های خبری و ویدئویی را اجرا می‌کند و هم‌اکنون در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران برای افزایش ۲.۵ تا ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه است – با دستور حذف یک برنامه‌ی تقلید Parody که در چین اجرا می‌کرد، مواجه شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه