ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

به گزارش ایرنا، سخنگوی شرکت ملی پست ایران گفت: معرفی رسمی 2 اپراتور بخش خصوصی که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز فعالیت گرفته‌اند به زودی انجام می‌شود.
محمد حسن ترابی اعلام کرد که قرار است نحوه‌ی معرفی این اپراتورها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع‌رسانی شود و زمان معرفی به احتمال زیاد تا قبل از پایان دهه‌ی فجر خواهد بود.
وی یادآور شد: اپراتورهای مشخص شده پس از معرفی رسمی فعالیت‌های خود را در کنار شرکت ملی پست رسما آغاز خواهند کرد و از آن به بعد مردم شاهد فعالیت‌های آنها خواهند بود.
صدور پروانه‌ی فعالیت برای حداقل 2 کارور پستی در بخش غیردولتی با هدف ساماندهی فعالیت‌های پستی و ایجاد و توسعه‌‌ی رقابت سالم در بخش پست در اساسنامه‌ی جدید شرکت ملی پست ایران که سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و مصوبه‌ی 254 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش‌بینی و تصویب شده است.
فراخوان عمومی مزایده‌ی کارور پستی در فروردین ماه امسال برگزار شد و پس از پایان مهلت خرید اسناد و برگزاری جلسه‌های کارشناسی و توجیهی با خریداران، پنج متقاضی غیردولتی در قالب 3 کنسرسیوم و 2 شرکت اسناد مزایده را تکمیل و برای حضور در مراحل بعدی مزایده آمادگی خود را اعلام کردند.
پس از انجام فرایند مزایده ارزیابی فنی و بازرگانی شرکت «ترن پارت تیپاکس» و کنسرسیوم «شرکت حمل و نقل کالای تهران» در مزایده انتخاب کاروران پستی برنده شدند.
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران (رگولاتوری) 25 مرداد ماه امسال گفته بود 2 اپراتور خصوصی پستی که هر یک در قالب کنسرسیوم هستند، برنده‌ی مزایده شده‌اند که پس از انجام همه‌ی مراحل قانونی به صورت رسمی معرفی می‌شوند.
جهانگیر اسدی افزود: شرکت‌های تی پاکس و پیک بادپا هر کدام در قالب کنسرسیوم (متشکل از چندین شرکت)، به عنوان دو اپراتور جدید پستی خواهند بود که پس از طی همه‌ی مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم فعالیت خود را در کنار شرکت ملی پست آغاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: اکنون مراحل اخذ استعلام‌های قانونی این دو کنسرسیوم برای انجام مراحل نهایی صدور پروانه توسط رگولاتوری در حال انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه