ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

به گفته‌ی رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات براساس تفاهمنامه‌ای که سال گذشته میان وزیر ارتباطات و رییس ستاد کل نیروهای مسلح امضا کردند، سربازان برای مهارت آموزشی در زمینه‌ی اشتغال در دانشکده‌ی پست و مخابرات آموزش می‌بینند.
به گزارش تماس‌نیوز، بعد از امضای تفاهم‌نامه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، میان محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر مهارت آموزی کارکنان وظیفه، اثربخشی خدمت سربازی و توسعه‌ی توانمندی سربازان افزایش پیدا می‌کند.
وحید یزدانیان رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات در توضیحات پیرامون امضاء این تفاهم‌نامه، گفت: از ابتدای سال گذشته قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و حرکت نیروهای مسلح به سمت ارتقاء مهارت در سربازان بر اساس خط مشی فرماندهی معظم کل قوا انجام شد که در این راستا دستگاه‌های مختلف اجرایی با ستادکل نیروهای مسلح مذاکره و برنامه‌هایشان را ارائه دادند.
وی افزود: در همین راستا با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشکده‌ی پست و مخابرات با قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه جلسات مستمری را برگزار و برای اثر بخشی هر چه بیشتر این مهارت آموزی در حوزه‌ی ICT برنامه‌ریزی شد.
یزدانیان در مورد مفاد این تفاهمنامه توضیح داد: در خلال این تفاهم‌نامه تاکید شد، افرادی که دوره‌های مقدس سربازی را می‌گذرانند باید در این دوره مهارت‌های خاص را کسب کنند تا از این فرصت استفاده‌ی حداکثری شود تا بتوانند بعد از اتمام دوره‌ی سربازی به نحو مطلوب وارد بازار کار شوند.
رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اهتمام خواهد کرد تا با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تربیت مدرس برای برگزاری دوره‌های حوزه‌ی ICT را عهده‌دار شود و با برگزاری آزمون‌های مرتبط، گواهینامه به مدرسان واجد شرایط اعطاء کند.
وی با اشاره به اینکه دانشکده‌ی پست و مخابرات محتوای مورد نیاز برای آموزش‌های مهارتی حوزه‌ی ICT سربازان را تامین و در اختیار مدرسان نیروهای مسلح قرار خواهد داد و در نهایت در برگزاری دوره‌ها با ستاد کل همکاری خواهد داشت، افزود: در خلال اجرای تفاهم‌نامه صرفا به دنبال اعطای مدرک نیستیم و باید افراد راه‌های ایجاد اشتغال را یاد بگیرند و توسعه‌ی فرهنگ توانمندسازی در دستور کار باشد تا سربازان بعد از اتمام دوره‌ی خدمت بتوانند به نحو مطلوب نسبت به ایجاد کسب و کارهای مناسب اقدام کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه