نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۹ شهريور

 سردبیر سابق روزنامه گاردین، آلن راسبریجر در ادعا کرد، این روزنامه به دلیل اقدامات شبکه اجتماعی فیس بوک 27 میلیون دلار از درآمد خود را از دست داده است.
این گزارش به نقل از بیزنس اینسایدر در مصاحبه با سردبیر سابق گاردین منتشر شده است.
این روزنامه نگار می گوید که فیس بوک، در واقع،امکان درج تبلیغات را برای عموم میسر می سازد و در مدت زمانی کوتاه تمامی توجه سرمایه گذاران برای تبلیغات را به خود معطوف  کرده است. در نتیجه با تغییر شیوه تبلیغات سرمایه زیادی را از بازار به خود اختصاص می دهد. او می گوید در این شبکه انواع و اقسام تبلیغات منتشر می شود که صحت آن در هاله ای از ابهام است. افراد زیادی با هویت های نامشخص به راحتی می توانند در اجتماع تبلیغ کنند و در صورت ایجاد مشکل هیچ کس پاسخگو نخواهد بود.تبلیغات در این سایت هیچ تضمین قانونی برای مشتریان نخواهد داشت.
او می گوید این سناریو هر روز بدتر خواهد شد و با افزایش روش های غیر معمول نه تنها ما، بلکه افراد زیادی دیگر قادر به مقابله با نوع تجارت او نخواهیم بود.
به گفته او درآمد تبلیغات گاردین در سال جاری 108 میلیون دلار بوده است و این یعنی کاهش 2/3 درصدی درآمد این روزنامه و این درحالی است که هنگام سردبیری او این درآمد برابر با 132 میلیون دلار بوده است. او می گوید تنها در یک سال این کاهش درآمد به علت رشد تبلیغات در فضای مجازی نگران کننده است.
این درحالی است که فیس بوک با نگرانی عمیق بابت ابزارهای مسدود کننده تبلیغات روبروست و اعلام کرده، هیچچیز مانع تبلیغات فیسبوک نمیشود. فیسبوک یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگ و کاملا رایگان است. تنها درآمد این شرکت هم از راه تبلیغات است .

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه