گوناگون
احمد درخشان۱:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت

شرکت شناخته شده Alibaba که قطعا بزرگترین شرکت فعال در زمینه تجارت الکترونیک در چین و یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک و خرده فروشی اینترنتی دنیا در سال ۲۰۱۴ بوده است، رو به سمت سرمایه گذاری در ایالات متحدهآورده است.
با اینکه این شرکت در حال حاضر حضور کمی در بازار های امریکا دارد اما با توجه به پشتوانه قوی مالی و گستردگی و رشد روز افزون آن می تواند رقیب بسیار خطرناکی برای شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در این کشور باشد.


شاید اولین حضور این شرکت در بازار های ایالات متحده مربوط به ارائه قسمتی از سهام شرکت Alibaba به صورت عمومی در بازار سهام نیویورک در سال گذشته بود که توانست ۲۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. در تازه ترین اقدام شرکت Alibaba ده درصد از سهام شرکت خرده فروشی اینترنتی Zulily را به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. شرکت Zulily یک شرکت نیمه ورشکست شده است که در زمینه محصولات مربوط به کودکان و زنان فعالیت می کند و طی سال گذشته نزدیک به ۴۳ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است. مدیر شرکت Zulily در مصاحبه ای به این مسئله اشاره کرده بود که شاید سرمایه گذاری این غول عظیم تجارت الکترونیک بتواند مشکلات این شرکت را حل کند. با این حال Alibaba اذعان کرده است که قصد ندارد تمامی سهام شرکت Zulily را خریداری کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

وب‌سایت Alibaba رکورد فروش خود را در Singles Day شکست