کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۴ آذر

Apple دومین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را پس از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مربوط به ماه می گذشته اعلام کرد. Finisar، شرکت اجزا اپتیکال مستقر در کالیفرنیا، مبلغ 390 میلیون دلار کمک هزینه‌ از Apple با هدف تحقیق و توسعه و تولید لیزرهای حفره‌ی عمودی نشر کننده از سطح (VCSEL) دریافت می‌کند.
این‌ها عمدتا تراشه‌هایی برای سنجش عمق و مجاورت هستند که در محصولات Apple استفاده می‌شوند. در واقع Apple از VCSELها در Face ID، حالت‌های Portrait و سلفی‌های انیموجی در iPhone X و همینطور برای حسگر مجاورتی AirPodها بهره می‌برد.
به نظر می‌رسید که Finisar و Lumentum دو تامین‌کننده‌ی اصلی VCSEL برای دوربین TrueDepth در iPhone X باشند. به هر حال مشکلات فروش اجزا ظاهرا یکی از دلایل تاخیر در راه‌اندازی iPhone X بود. در نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری، Finisar کارخانه‌ی تولید 700000 فوت مربعی را که در سال 2012 بسته شد، دوباره بازگشایی می‌کند.
Apple گفت: انتظار دارد تا ساختمان Sherman در تگزاس تبدیل به مرکز بسیار فنی VCSEL، با بیش از 500 شغل جدید و لیست پرداختی حدود 65 میلیون دلار در آمریکا شود، آن هم زمانی که با کارخانه‌ی دیگر Finisar در نزدیکی آلن ترکیب شود. Apple افزود که پیش‌بینی می‌کند این کارخانه‌ی جدید، فروش VCSELها را در اواخر 2018 آغاز کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه