گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

اساس خبری از وال‌استریت ژورنال، تویوتا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در اوبر سرمایه‌گذاری می‌کند. این میزان ارزش شرکت اوبر را به ۷۲ میلیارد دلار می‌رساند. به عنوان بخشی از این توافقنامه، این دو شرکت به طور مشترک برای توسعه‌ی ماشین‌های خودران کار می‌کنند. این ارزیابی برای اوبر کمی بالاتر از دسامبر گذشته است، زمانیکه Softbank ژاپن ۲۰ درصد سهام این تجارت به اشتراک‌گذاری ماشین را خریداری کرد.
این اتفاق پس از آن است که در ماه مارس گذشته، در جریان تصادفی مرگبار در آریزونا، اوبر اجرای پروژه‌ی ماشین‌های خودرانش را در خانه کاهش داد. در این تصادف، یکی از ماشین‌های اوبر، باعث مرگ زنی ۴۹ ساله شد که در حال عبور از عرض خیابان بود.
این اولین‌بار نیست که تویوتا در اوبر سرمایه‌گذاری می‌کند. در سال ۲۰۱۶، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد "همکاری استراتژیکی" را با این شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو شکل می‌دهد. در این همکاری رانندگان اوبر می‌توانند خودروهاشان را از تویوتا اجاره کنند و پرداخت‌هاشان را از طریق درآمدهای ایجاد شده به عنوان رانندگان اوبر بپردازند.
تویوتا بزرگترین خودروساز جهان، فناوری خودران را خیلی جدی گرفته است. این شرکت اخیرا موسسه‌ی تحقیقاتی تویوتا را تاسیس کرد که فناوری‌های هوش مصنوعی را در دو ناحیه‌ی مهم توسعه می‌دهد: ماشین‌های اتوماتیک و روبات کمک‌کننده برای اطراف خانه. تویوتا همچنین قصد سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری در شرکت نرم‌افزاری جدیدی را دارد که سیستم‌های نرم‌افزاری را می‌سازد که می‌تواند خودروهای خودران را به طور کامل نیرو دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه