کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری به طرز چشمگیری افزایش داشته است. در حال حاضر این ارز رمزنگاری‌شده با قیمت 6490 دلار معامله می‌شود، 997 دلار بیشتر از ابتدای سال 2017 و در حالیکه قیمت کنونی آن پایین‌تر از اوج، یعنی 7000 دلار است، هیچ نشانه‌ای از کاهش پوشش رسانه‌ای، سر فصل‌ها، یا تقاضای سرمایه‌گذار جدید نیست.
در ماه سپتامبر، LendEDU از 1000 آمریکایی خواست تا به مجموعه‌ای از سوالات درباره‌ی فرصت سرمایه‌گذاری و نقش بیت‌کوین به عنوان ارز پاسخ دهند. در ماه اکتبر هم، مجموعه‌ای از سوالات در ارتباط با Ethereum، Ripple و Initial Coin Offerings از 1000 آمریکایی پرسیده شد. در طی چند ماه گذشته، نتایج به دست آمده نشان داد که آمریکایی‌های زیادی نسبت به این پول رمزنگاری شده هیجان‌زده هستند. در ماه نوامبر مطالعه ی جدیدی از 564 آمریکایی صورت گرفت که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند. هدف، آزمایش احساس فعلی و انتظارات آینده‌ی سرمایه‌گذاران بیت‌کوین بود. نتایج خام به دست آمده از این تحقیق براساس نوع سوالات به این شرح می‌باشد:
در پاسخ به سوالی درباره‌ی دلیل انتخاب بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاری، ۴۰/۸۷ درصد از پاسخ‌دهندگان این مورد را انتخاب کردند: "من معتقد هستم بیت‌کوین تکنولوژی در حال تغییر جهانی است." دومین دسته از پاسخ‌دهندگان با ۲۱/۸۱ درصد علت انتخاب خود را "بیت‌کوین ارزش طولانی مدت برای سرمایه‌گذاری را دارد. مانند طلا، نقره و پلاتین" بیان کردند. و جالب اینکه ۱۵/۲۵ درصد از این افراد دلیل سرمایه‌گذاری خود را دوستان، اعضای خانواده، یا دیگر منابع قابل اعتماد گفتند.
در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه سرمایه‌گذاران قصد دارند تا چه مدت بیت‌کوین خود را نگه دارند، ۳۹/۵۴ درصد از آن‌ها جواب دادند در حال برنامه‌ریزی برای نگه داشت بیت‌کوین برای 1 تا 3 سال هستند.۱۶/۴۹ درصد آنان قصد ندارند بیت‌کوین خود را بیشتر از 1 سال نگه دارند، 21 درصد تصمیم به انجام این کار برای 7 سال و ۱۱/۷۰ درصد سرمایه‌گذاران قصد بیش از 10 سال را دارند.
نتایج این مطالعه نشان داد، سرمایه‌گذاران فعلی بیت‌کوین در شرایطی که هر بیت‌کوین به قیمت 196165.78 دلار، تقریبا 30 برابر قیمت فعلی برسد مایل به فروش تمامی سرمایه‌ی خود هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه