گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

در نشستی روز جمعه در واشنگتن، DARPA اعلام کرد قصد دارد مبلغ ۲ میلیارد دلار، طی پنج سال آینده در بخش تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.
در برنامه‌ای با عنوان "AI Next"، این آژانس هم اکنون بیش از ۲۰ برنامه در حال کار دارد و برنامه‌های آینده‌ی آن متمرکز بر "افزایش امنیت و انعطاف‌پذیری یادگیری ماشین و فناوری‌های هوش مصنوعی، کاهش قدرت، داده‌ها، ناکارآمدی عملکرد و توضیح‌پذیری" این سیستم‌ها است.
مدیر شرکت، دکتر استیو والکر گفت "ماشین‌ها فاقد قابلیت‌های استدلال منطقی هستند، و آموزش آن‌ها بایستی هر چیز ممکنی را پوشش دهد که نه تنها گاهی بسیار پر هزینه هستند، بلکه غیر ممکن هم به نظر می‌رسند. ما می‌خواهیم بفهمیم چگونه ماشین‌ها می‌توانند توانایی‌های ارتباطی و استدلال بشری، همین‌طور قدرت تشخیص شرایط و محیط‌های جدید و سازگاری با آن‌ها را کسب کنند."
هوش مصنوعی اصطلاح گسترده‌ای است که می‌تواند هر چیزی از ویژگی‌های جستجوی بصری تا یادگیری ماشین حقیقی را احاطه کند. DARPA تاریخچه‌ی طولانی از تحقیق و توسعه در این زمینه دارد، اما تلاش‌های اخیر آن موجب پیشی گرفتن از دولت‌های خارجی چون چین شد. چین اوایل تابستان امسال گفته بود قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مسلط بر هوش مصنوعی جهانی شود.
در برخی موارد هوش مصنوعی هنوز در مراحل ابتدایی‌اش است. اما این فناوری – به ویژه یادگیری ماشین – نه تنها پتانسیل تغییر چگونگی ارتباط کاربران با تکنولوژی‌هایشان را دارد بلکه می‌تواند چگونگی استفاده‌ی موسسات و شرکت‌های دولتی با این فناوری در تعامل با کارمندان و شهروندان را دگرگون کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه