کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

‌Baidu، موتور جست‌وجوی چینی، امروز اعلام داشت که قصد سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری بر روی بخش‌های متوسط و بزرگ اینترنت خواهد داشت. گفته‌ می‌شود این اقدام در جهت تحکیم جایگاه این شرکت در مقابل رقبایی چون Tencent Holdings و Alibaba Group Holdings صورت گرفته است. رقبایی که در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی و واقعیت افزوده و مجازی بسیار خوب عمل کرده‌اند.
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با توجه به اقدام‌هایی که تاکنون از سوی Baidu صورت گرفته است، رشد آشکاری را نمی‌توان در آینده به غیر از حوزه‌ی جست‌وجو برای آن متصور بود. مگر آنکه این شرکت وارد تکنولوژی‌های نوین گردد و از هوش‌مصنوعی استفاده کند.
‌Baidu تهدیدهای تجاری اخیر را جدی گرفته است و در همین راستا از چت‌بات هوش‌مصنوعی رونمایی کرده است که با ارتباط برقرار کردن با بیمار، فرم پزشکی آن را پر خواهد کرد. این شرکت همچنین خبر از راه‌اندازی صندوق‌سرمایه‌گذاری خطرپذیر Baidu به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار داده است. این صندوق قرار است بر روی تکنولوژی‌های نوین کار کند. در حقیقت این شرکت برای سالیان متعددی است که بر روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. CrunchBase به تنهایی ۴۹ مورد سرمایه‌گذاری Baidu را نشان می‌دهد که شامل شرکت‌هایی چون Circle و ZestFinance می‌گردد.

برچسب هاBaiduStartup
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه عکسهای زنده ی iPhone را به هنر های زیبا تبدیل کنیم ؟