گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

گوگل اعلام کرد برنامه‌هایی برای یک مرکز داده‌ی جدید بهره‌وری انرژی در دانمارک، پنجمین مرکز داده‌ی این شرکت در اروپا، دارد.
مرکز جدید در حومه‌ی شهر کوچک فردریکیا، در بخش شرقی دانمارک واقع شده، گوگل پیش‌تر گفته بود حدود ۶۰۰ میلیون یورو (۶۸۵ میلیون دلار) در ساخت آن هزینه می‌کند. انتظار می‌رود کار ساخت مرکز جدید بعد از سال ۲۰۲۱ به پایان برسد و در زمان عملیاتی شدن بیش از ۲۵۰ کارمند داشته باشد.
در حالیکه گوگل امیدوار است مصرف انرژی‌اش را با صد درصد انرژی بدون کربن مطابقت دهد، به دنبال طرح‌های سرمایه‌گذاری سبز دیگری در سراسر دانمارک است. این امر مستلزم ورود به توافق‌نامه‌های خرید انرژی (PPAs) با برنامه‌های انرژی تجدیدپذیر در تمامی بخش‌های خورشید و باد است.
این اخبار دو ماه پس از آن اعلام شد که گوگل گفته بود معامله‌ی ۱۰ ساله‌ای را برای خرید انرژی‌های تجدیدپذیر از سه موسسه‌ی بادی فنلاند امضا کرده است.
فنلاند، بلژیک، ایرلند، و هلند دیگر کشورهایی هستند که مراکز داده‌ی گوگل در آنجا قرار دارد. از طرف دیگر، مایکروسافت اخیرا برنامه‌هایش برای اولین مرکزهای داده‌ی Nordics را اعلام کرد، AWS آمازون هم انتظار می‌رود مراکز داده‌ی Nordics خود را به زودی افتتاح کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه