کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

دو شرکت Sharp و Foxconn درصددند به صورت مشترک به منظور ایجاد کارخانه‌ی تولید LCD در کشور چین حدود ۸/۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.
این کارخانه‌ که Sakai Display Products Corp نام دارد، با بهره‌گیری از نسل ۱۰/۵ صفحه نمایش‌های بزرگ، به تولید پنل‌های LCD سایز بزرگ اختصاص داده‌ می‌شود. کارخانه‌ی مذکور تا سال ۲۰۱۹ به صورت عملیاتی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ظرفیت تولید و عرضه‌ی این پنل‌ها معادل ۹۲ میلیارد یوان تخمین زده شده است. سرمایه‌گذاری سنگین این دو شرکت به‌ هدف افزایش تولید در کشورهای آسیایی است، چراکه میزان تقاضا در این کشورها برای پنل‌های LCD با سایز بزرگ که در مانیتورها و تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بالا می‌باشد.
سال جاری، مجموع تولید جهانی در حوزه‌ی پنل‌های بزرگ LCD تحت تأثیر تعطیل شدن یکی از کارخانه‌های Samsung قرار گرفت که ۳ درصد بازار را به خود اختصاص داده بود. همچنین این آمار به تعطیل شدن شماری از کارخانه‌ها در تایوان در پی وقوع زلزله در ماه مارس نیز بستگی داشته است.
شایان ذکر است، از جمله شرکت‌هایی که از برنامه‌های خود به منظور توسعه‌ی زیرساخت تولید LCD‌های بزرگ سخن گفته‌اند، می‌توان به شرکت چینی سازنده‌ی پنل‌های بزرگ LCD ، با نام BOE Technology اشاره کرد که آماده‌سازی زیرساخت تولید پنل‌های LCD نسل ۱۰/۵ خود را از دسامبر سال گذشته آغاز کرده و انتظار می‌رود تولید این کارخانه از سال ۲۰۱۸ شروع شود.

برچسب هاChinaLCDFoxconn
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Apple در اندیشه‌ی انتقال تولید iPhone به داخل خاک آمریکا