ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

در بازدید اصحاب رسانه‌ از طبقه‌ی نهم مرکز مخابراتی امام خمینی مشخص شد که سرور نسخه‌های فارسی تلگرام در این طبقه وجود ندارد، اما ابهاماتی همچنان باقی است که به آن پاسخ داده نشد.
به گزارش مهر، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر استقرار سرورهای نسخه‌های فارسی شبکه‌ی اجتماعی تلگرام ازجمله هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه‌ی نهم مرکز مخابراتی امام خمینی و حمایت وزارت ارتباطات از این شبکه‌ها که از سوی سازمان پدافند غیرعامل مطرح‌ شده است، این وزارتخانه بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه، امکان بازدید رسانه‌ها از این مرکز را فراهم کرد.
در این بازدید که با حضور جمعی از رسانه‌ها و عکاسان خبری انجام شد، سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت و جمال هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، خبرنگاران را همراهی کرده و به سؤالات پاسخ دادند.
در این بازدید، امکان حضور رسانه‌ها تنها در طبقه نهم مرکز مخابراتی امام خمینی فراهم شد و مسئولان مربوطه اعلام کردند که مجوز برای بازدید از سایر طبقات این ساختمان ۱۲ طبقه، صادر نشده است.
این طبقه دارای چند سالن بود که شامل سالن تجهیزات و دستگاه‌ها و سیستم‌های مربوط به ارتباطات خارج از کشور و راه دور و ارتباطات بین‌شهری می‌شد که به‌ طور کلی مکالمات داخلی و خارجی کشور را پشتیبانی می‌کرد.
سهراب آغ بیات در توضیح خود از تجهیزات نصب‌ شده در این طبقه از ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به دنبال شفاف‌سازی موضوع استقرار نسخه‌های تلگرام در این طبقه، این بازدید برنامه‌ریزی‌ شده است و همان‌طور که مشاهده می‌کنید تجهیزات در این طبقه مربوط به مکالمات بین‌ شهری و خارج از کشور است و این تجهیزات مسیریابی مکالمه را برای خارج از شهر تهران انجام می‌دهد. سالن تجهیزات بین‌ شهری مکالمات را برای شهر تهران پشتیبانی می‌کند و به‌ طور کلی این طبقه مربوط به بخش نگهداری سوئیچ‌های ارتباطات تلفنی بین‌شهری و بین‌المللی است و به‌ بیان‌ دیگر مسیریابی مکالمات خارج از کشور از این طبقه پشتیبانی می‌شود.
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر اینکه تجهیزات سوئیچ تلفنی تنها مربوط به مکالمه و مسیریابی VOICE است، توضیح داد: برای مثال شما وقتی شماره‌ی ۰۰۹۶۴ که مسیر عراق است را شماره‌گیری می‌کنید این ارتباط در این سالن و با اپراتور عراقی برقرار شده و مکالمه بین ایران و عراق شکل می‌گیرد. این مسیریابی از طریق این سوئیچ‌ها برقرار می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه